پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: امروزه نظارت کافی و مستمر بر تبلیغات جراحی های زیبایی وجود ندارد و گاهی با تایید یک تخلف، به توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود؛ در حالی که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت گسترده ای را در این حوزه انجام می دهند
شعارسال:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: امروزه نظارت کافی و مستمر بر تبلیغات جراحی های زیبایی وجود ندارد و گاهی با تایید یک تخلف، به توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود؛ در حالی که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت گسترده ای را در این حوزه انجام می دهند.

انجمن جراحان زیبایی، علیرضا صابری روز یکشنبه نسبت به افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی به دلیل فعالیت افراد غیرمجاز و غیرحرفه‌ای هشدار داد و افزود: آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته است و علت این مساله به ورود افراد غیرمتخصص در این حوزه و نبود نظارت‌های قوی مرتبط می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: در گذشته از حدود 10 بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند، حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر 10 مورد مراجعه چهار مورد ناشی از عارضه است که بیشتر این عوارض غیرقابل درمان است.
صابری گفت: به عنوان نمونه برای انجام جراحی برداشت چربی های اضافی (لیپوساکشن) روش‌های مختلفی وجود دارد و قبل از هر اقدامی باید این مساله تشخیص داده شود که آیا واقعا مراجعه‌کننده نیاز به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟ البته گاهی نیز تشخیص به غلط انجام می‌گیرد، همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داده و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد، عمل ساکشن پیشنهاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد، اضافه کرد: گاهی پزشکان غیرحرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن کرده و این مساله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.
این پزشک تاکید کرد: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند، باید مدرک معتبر داشته باشند و مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اخذ کنند اما امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد.
ایران در زمینه انجام جراحی زیبایی در میان 10 کشور اول دنیا قرار دارد و یک درصد جراحی های زیبایی دنیا و نیم درصد روش های غیرجراحی زیبایی در کشور ما انجام می شود.
به طور کلی سهم ایران در انجام جراحی های زیبایی در دنیا هفت دهم درصد (174,778) است در حالی که ایران یک صدم جمعیت دنیا را دارا ست.
در میان اعمال جراحی زیبایی در ایران جراحی بینی شایعترین جراحی زیبایی با 37 هزار و 423 مورد سالانه است و از نظر تعداد جراحی بینی در دنیا پنجم هستیم.
بعد از جراحی بینی، جراحی های ترمیمی با چربی یا به اصلاح پیوند چربی، شایعترین جراحی های زیبایی در ایران با 12 هزار و 143 مورد است.
به طور کلی، ایران از نظر تعداد جراحان پلاستیک در دنیا بیست و هفتم است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار11شهریور 97، کد خبر: 83020104، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین