پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
انجمن تجارت بین المللی كره جنوبی «كیتا» اعلام كرد: میزان صادرات ایران به كره جنوبی در سه ماهه اول سال‌ جاری میلادی 6.7 درصد رشد داشته است.
شعارسال: در این مدت زمانی ؛ ایران 638 میلیون و 695 هزار دلار صادرات به كره جنوبی داشته كه در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 میلادی، 6.7 درصد بیشتر است.

میزان واردات ایران از كره جنوبی نیز در این مدت 44.7 درصد كاهش داشته و به رقم 660 میلیون و 224 هزار دلار رسید.
بیشترین صادرات كره جنوبی در سه ماهه اول سال جاری میلادی به چین به ارزش 28 میلیارد و 544 میلیون و 38 هزار دلار بوده كه این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه، بیش از 15 درصد افت نشان می دهد.
آمریكا، ویتنام، هنگ كنگ، ژاپن و سنگاپور در رده های بعدی قرار دارند و ایران از این نظر در رتبه سی و یكم جای گرفته است.
بیشترین واردات این كشور نیز مربوط به چین با بیش از20 میلیارد دلار است و بیش از 9 درصد كاهش را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
كشورهای ژاپن، آمریكا، آلمان، تایوان و استرالیا در رده بعدی قرار دارند و ایران از نظر صادرات به كره جنوبی در رتبه بیست و نهم قرار دارد.
مجموع صادرات كره جنوبی در سه ماهه اول سال جاری میلادی 115 میلیارد و 615 میلیون و 215 هزار دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 13 درصد كاهش داشته و مجموع واردات این كشور در این مدت نیز 93 میلیارد و 557 میلیون و 830 هزار دلار بوده كه بیش از 16 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه در سال 2015 میلادی دارد.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه جاری به ایران سفر می كند تا درباره توسعه روابط دو كشور در زمینه های مختلف با همتای ایرانی خود گفت وگو كند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ شنبه 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82046075، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین