پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
وعده ساخت آزادراه لار-بندرعباس از زمان اعلام تاکنون فقط در حد تیتر اخبار رسانه‌ها و جرائد باقی مانده است.


شعار سال: ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن می‌تواند سبب آثار مثبت از قبیل کاهش مصرف سوخت، کوتاهی مسیر، کاهش تصادفات، افزایش مراودات، رونق اقتصادی، توسعه شهری و غیره شود.

شهرستان لارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، نقطه اتصال استان‌های فارس و هرمزگان محسوب می‌شود که به همین دلیل این مسیر یکی از پرترددترین جاده‌های کشور است.

بنا به اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان 35 درصد خودروهای سنگین استان فارس از محور ترانزیتی شیراز-جهرم-لار-بندرعباس عبور می‌کنند که این مهم لزوم ساخت آزادراه در این مسیر را الزامی می‌کند.

هر چند در حدفاصل لار-جهرم به شکل فاز به فاز و همچنین احداث تونل تحرکاتی تدریجی برای تبدیل آن به بزرگراه از سوی دو شهرستان در حال انجام است اما در مسیر لار-بندرعباس هنوز در عمل گامی برداشته نشده و اقدامات در حد وعده و وعید مسئولان باقی مانده است.

در مهرماه سال گذشته بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب پیمانکار مجرب، از امضاء تفاهم‌نامه مالی برای احداث، نگهداری و بهره‌برداری این پروژه با سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: پروژه آزادراه لار-کهورستان-بندر پل قشم و از کهورستان به بندر شهید رجایی بندرعباس اجرایی می‌شود.

محمدرضا باقری فرد در این نشست با بیان اینکه این پروژه جزء یکی از 10 محور اصلی و ترانزیتی حمل کالا و بار از جنوبی‌ترین نقطه کشور به مرکز و شمال ایران خواهد بود، افزود: طول این آزادراه از پمپ بنزین لطیفی لارستان 217 کیلومتر، با یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سه باند رفت و سه باند برگشت احداث می‌شود که حمل سریع کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در وقت، کاهش تصادفات و غیره از مزایای اجرای این پروژه است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان شروع پروژه گفته بود: توافقنامه به امضاء رسیده، سرمایه‌گذار در حال طی مراحل قانونی است و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شش ماهه آینده تبدیل به قرارداد نهایی شود.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز در بهمن ماه سال گذشته در نشست هماهنگی خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در تشریح ظرفیت‌های استان فارس در بخشی از صحبت‌هایش از نهایی شدن مراحل اجرایی پروژه آزادراه لار-بندرعباس تا پایان سال گذشته یا اوایل سال 97 خبر داده بود که تاکنون این وعده به مرحله عمل نرسیده است.

وی در این نشست با اشاره به وجود 1300 کیلومتر بزرگراه در فارس، خاطر نشان کرده بود: در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ایجاد 458 کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد و همچنین باید تلاش کنیم زمینه احداث 610 کیلومتر آزاد راه نیز در آینده نزدیک به وجود آید.

در تازه‌ترین موضعگیری نسبت به ساخت آزادراه لار-بندرعباس عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس در مردادماه سال جاری در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها از اتمام کارهای مطالعاتی آزادراه لار به اسکله شهید رجایی هرمزگان خبر داده است.

به دلیل یک بانده بودن محور لار-بندرعباس و عرض کم جاده، در طول سال حوادث و تصادفات ناگوار در این مسیر رخ می‌دهد و با مرور اخبار در این زمینه می‌توان نمونه‌های بسیاری برای آن مثال زد که واژگونی تریلر حمل بنزین و مسدود شدن این جاده در هفته گذشته از جمله حوادث اخیر قابل ذکر است. انتظار می‌رود با پیگیری مسئولان این پروژه ملی از حرف به عمل برسد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، کد مطلب: 1821654، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
نماینده های مجلس که با رای مردم انتخاب میشن اگه تحت فشار افکار عمومی همین مردم قرار بگیرن مجبور به کار کردن و پاسخگویی میشن
در واقع خود مردم برگترین ابزار نظارتی هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین