پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۶۴۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به گرانی اجناس حقوق بازنشستگان فقط ۳۰ درصد هزینه‌‎هایشان را پوشش می‌دهد. از مسئولان و وزیر جدید می‌خواهیم فکری اساسی کنند.



شعار سال: رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به گرانی اجناس حقوق بازنشستگان فقط ۳۰ درصد هزینه‌‎هایشان را پوشش می‌دهد. از مسئولان و وزیر جدید می‌خواهیم فکری اساسی کنند.

علی اصغر بیات  با اشاره به اینکه ۷ میلیون نفر در کشور را بازنشستگان و خانواده هایشان تشکیل می دهند، گفت:جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر که با احتساب خانواده هایشان به ۷ میلیون نفر می رسند تحت پوشش این سازمان هستند و جایگاه بسیار مهمی در مناسبت های اجتماعی- سیاسی- فرهنگی جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه منابع سازمان و حق بیمه کارگران حق الناس است و نباید برای طرح شکست خورده تحول سلامت هزینه شود، گفت: این پول مربوط به کارگران کوره پزخانه، فرزندان یتیم، کارگران و بازنشستگانی است که اکنون سفره هایشان خالی است به همین دلیل اجازه دخل و تصرف آن را هیچ کس ندارد و باید از دست اندازی به منابع سازمان که حق مسلم بیمه شدگان است پرهیز شود.

رئیس شورای عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: مصوبات مجلس این سازمان را گرفتار و بعضی از قوانینش در گذشته مصوب شده است سازمان را دچار بحران مالی کرده و هیچ راهی برای خروج از بحران وجود ندارد مگر اینکه دولت نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند. از مسئولان، مجلس و دولت تقاضا دارم سازمان را یاری و نسبت به اصلاح قوانین حمایتی که در گذشته تصویب شده تجدیدنظر کند.

بیات افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از حساسیت و جایگاه ویژه برخوردار است و به عنوان مهمترین وزارتخانه در حوزه های مختلف رفاهی و تامین اجتماعی و بازنشستگی فعالیت می کند به همین دلیل تقاضا داریم ثبات مدیریت در سازمان ایجاد شود چرا که در دولت قبل تغییر ۸ مدیر عامل در ۸ سال تبعات سنگینی برای تامین اجتماعی داشت.

وی به فعالیت نوربخش در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دکترنوربخش به عنوان یکی از میران قدیمی سازمان از سال ۹۲ مسئولیت مدیر عاملی این سازمان را بر عهده گرفت و در طول این ۵ سال گذشته توانست بخشی از چالش های پیش روی این سازمان را که در دولت قبل دچار سیاسی بازی شده بود حل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش های تامین اجتماعی واریز ۹.۲۷ منابع درمان به خزانه داری کل است افزود:در حال حاضر سازمان برای پرداخت حقوق بازنشستگان مشکل دارد تا بتواند با ارائه خدمات مناسب از این پیچ مهم به سلامت عبور کند. به همین دلیل تقاضا داریم منابع درمان مانند قبل هزینه شود و اگر ۹.۲۷ مورد تعرض قرار بگیرد ما به شدت معترض خواهیم شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به بدهی ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه ششم در طول برنامه ۵ ساله باید بدهی دولت به سازمان صفر شود برهمین اساس مجلس در بودجه سنواتی مصوب کرده بابت بخشی از این بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کند که امیدواریم این مبلغ هرچه سریعتر برای رفع مشکلات سازمان پرداخت شود.

وی از مجلس و دولت درخواست کرد در جهت رفع مشکلات حقوق بازنشستگان نسبت به همسان سازی حقوق این افراد اقدام شودو گفت: از۳۳۰ کانون شهرستانی و استانی بازنشستگان در سراسر کشور درخواست کرده ایم با نمایندگان حوزه خودشان صحبت کنند تا سازمان به تکلیف خودش در برنامه ششم توسعه که موظف است مطابق قوانین مربوط در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را متناسب سازی یا همسان سازی کند، اقدام نماید.

بیات گفت: علاوه بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، ترمیم حداقل پرداختی تا پایان سال دوم برنامه به میزان حداقل حقوق بازنشستگان کشور نیز از دیگر مواردی است که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه می دانیم دولت شرایط سختی را دارد، گفت: اما سازمان تامین اجتماعی نیز حال و روز خوشی ندارد و ما بازنشستگان نیز زندگی و روزگار سختی را داریم و با توجه به نوسانات نرخ ارز و گرانی اجناس، حقوق بازنشستگان ۳۰ درصد هزینه هایشان را پوشش می دهد و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه شرمنده بازنشستگان هستیم، تاکید کرد: گرانی اجناس امان بازنشستگان را بریده و اقلام خوراکی مثل گوشت، لبنیات و... از سبد خوراکی آنها حذف شده است و بیشتر بازنشستگان به خاطر تامین زندگی خود به انواع کارها از جمله رانندگی آژانس، مسافرکشی، فروشندگی، دستفروشی روی آورده اند. چه کسی می تواند با یک میلیون و سیصد هزار تومان زندگی کند.

این مسئول به کاهش قدرت خرید بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت:همه مسئولین یک روز بازنشسته می شوند، باید به فکر آنها باشیم و دولت باید در قالب کمک ها و سبدهای حمایتی قدرت خرید را در همین سطح حفظ کند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار17 شهریور1397،کد خبر:4396907 www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
واقعا این بندگان خدا چه گناهی کردن؟ یه وام 5 میلیونی میخواستنبهشون بده هنوز هیچ خبری نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
اگر خونه و ماشین داشته باشی و هیچ هزینه استهلاکی هم نداشته باشند. مابقی داستان شروع می شه:
30 هزار تومان، وعده غذایی سه گانه ، میوه و سایر مواد غذایی برای دو نفر می شود ماهی 900 هزار تومان. 500 تومان دکتر و دارو برای دو نفر. 300 تومان هزینه مهمانی فرزندان . 200 هزار تومان پوشاک و .... . یعنی اگر بازنشته تنها هم باشی و خانه و ماشین هم داشته باشی، حدود 2 میلیون تومان هزینه داری. خوب حالا خودتان این ارقام را با حقوق های دریافتی مقایسه کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
امیدوارم برنامه های مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان و صدور کارت هایی که گفتند بتونه کمک کنه به بهبود شرایطشون
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
فقط بازنشستگان نیستن که این وضعیت رو دارن الان این وضعیت برای خیلی ها هست درآمد با خرجشون نمیخوره چیکار باید کردس.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
واقعا باباینت نرخ تورم با حقوق بازنشستگی نمیشه زندگی کرد م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
مسیولین محترم گفته بودت ک قرار تسهیلاتی بهشون داده بشه پس چی شده الان؟؟؟ م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
با دو ملیون تومن باید کلی هزینه های گزاف ساپورت کنن...اگه دختر یا پسر دم بخت داشته باشن که هیچی دیگ
س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین