پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
وی متذکر شد که شرکت‌های اتکایی داخلی سهم بالایی درخصوص ریسک‌های عمده و حوادث فاجعه آمیز کشور ندارند.

شعارسال: معاون بیمه‌های اتکائی بیمه مرکزی، پوشش بیمه ای شناورهای حامل نفت و مواد نفتی و کالا را به دو بخش بیمه ماشین آلات و بدنه کشتی و پوشش مسئولیت بین المللی (پی اند آی) تقسیم کرد و اعلام داشت که عمده پوشش بیمه ای نوع نخست، یعنی صدور بیمه نامه بدنه کشتی در قبل و بعد از تحریم ها در خارج کشور صادر می شد هر چند که در زمان اجرایی شدن برجام، مقداری از این پوشش های بیمه ای به خارج کشور منتقل شده اما با خروج آمریکا از برجام و عدم ارائه پوشش بیمه های دریایی در ریسک های بدنه، درحال حاضر صدور این نوع بیمه نامه هم در داخل انجام می شود.

"حسن متشرعی"پیرامون پوشش بیمه ای مسئولیت بین المللی ناوگان شرکت های کشتیرانی و ملی نفتکش، گفت کلوپ های P&I به دلیل ماهیت و مکانیزم خاص خود در ردیف موسسات بیمه تخصصی قرار داشته و به همین دلیل بیشتر ناوگان های آنها از جمله ناوگان های ایرانی طبق عرف بین الملل، پوشش بیمه ای خود را از کلوپ های بین المللی دریافت می کنند اما در دور گذشته اعمال تحریم ها علیه اقتصاد ایران از سوی آمریکا،بسیاری از ناوگان های ایرانی قادر به حرکت در آبراه های بین المللی نبودند و افزود که به همین منظور برای مقابله با اعمال تحریم های چند سال قبل، دوکلوپ داخلی کیش و قشم و با پشتوانه دولت و راهبری اتکایی بیمه مرکزی تأسیس شد.

این عضو هیات عامل بیمه مرکزی، اطمینان داد که در پوشش بیمه اتکایی صادرات نفت و کالای دو شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی، مشکل خاصی وجود نداشته هر چند که محدودیت های عملی خود را هم دارد.

وی،یادآور شد که در دوران تحریم قبلی، دریافت پوشش بیمه اتکایی از شرکت های بیمه مطرح اروپایی بسیار محدود و بخش کمی از این پوشش های اتکایی توسط بیمه گران آسیایی از جمله بازار هند تأمین می شد.

متشرعی درعین حال اظهار داشت که کسب و کار در دنیای بیمه اتکایی به صورت عمده توسط شرکت های خصوصی انجام می گیرد و نگاه شرکت های بیمه اتکایی به سهامدارانشان است.

وی، گفت که برای پوشش اتکایی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در زمان اجرایی شدن برجام، مقدار اندکی از ریسک های مذکور به خارج از کشور منتقل شد و بیمه گران اتکایی اروپایی هم علاقمند به حضور در ایران بودند اما با خروج آمریکا از برجام شرایط تغییر کرد.

معاون اتکایی بیمه مرکزی، افزود که تا حدودی پوشش های مورد نیاز اتکایی بیمه نامه های صادره در صنعت در داخل و با روش های مختلف تأمین می شود.

متشرعی گفته که سیاست بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر در راستای حمایت از شرکت های بیمه و شرکت های بیمه اتکایی و استفاده بهینه از ظرفیت آنها بوده و مدعی شد که برخورد بیمه مرکزی با همه شرکت های بیمه اتکایی یکسان بوده و بیمه مرکزی رقابتی با آنها نداشته و نخواهد داشت.

وی،متذکر شد که شرکت های اتکایی داخلی سهم بالایی درخصوص ریسک های عمده و حوادث فاجعه آمیز کشور ندارند.

معاون اتکایی بیمه مرکزی،درباره تأسیس بیمه اتکایی دیگر در فضای کنونی صنعت بیمه کشور هم گفت که در چند سال اخیر گاهی اوقات بحث راه اندازی شرکت های جدید به طور بالقوه مطرح شده اما هنوز به مرحله بالفعل نرسیده است.

به گفته وی حرکت و نزدیک شدن صنعت بیمه به سمت بازار رقابت کامل چه در رابطه با بازار اتکایی و چه در رابطه با بازار بیمه مستقیم در بلند مدت بسیار ضروری است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 18شهریور 1397 ، کدخبر: 2114487،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا الان دل بیمه ها خونه! خیلی از بیمه ها به جز تامین اجتماعی در استانه فروپاشی هستن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین