پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۵۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی که یک تشکل حامی قالیباف است ، به روزنامه ایران گفت:جریان اصولگرا در انتخابات به‌عنوان نقطه اوج کنش سیاسی جریان‎ها با چند کاندیدا حاضر می‎شود و با ائتلاف رقبا باز هم به خود نمی‎آید، در یک انتخابات دیگر از کسی حمایت می‌کند که نه در کلام و نه در عمل خود را اصولگرا نمی‎داند؛ در دوره تصدی خود در دستگاه‎ها تحول و تغییر جدی ایجاد نمی‎کند؛ در حوزه نمادسازی ضعیف عمل می‎کند و چند چهره عمدتاً تکراری را در ذهن مردم به‌عنوان نماد اصولگرایی ترسیم می‎کند.

شعار سال: محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی که یک تشکل حامی قالیباف است ، به روزنامه ایران گفت:جریان اصولگرا در انتخابات به‌عنوان نقطه اوج کنش سیاسی جریانها با چند کاندیدا حاضر میشود و با ائتلاف رقبا باز هم به خود نمیآید، در یک انتخابات دیگر از کسی حمایت می‌کند که نه در کلام و نه در عمل خود را اصولگرا نمیداند؛ در دوره تصدی خود در دستگاهها تحول و تغییر جدی ایجاد نمیکند؛ در حوزه نمادسازی ضعیف عمل میکند و چند چهره عمدتاً تکراری را در ذهن مردم به‌عنوان نماد اصولگرایی ترسیم میکند.

* یکی از اشتباهات جریان اصولگرا دفاع بی‏ چون و چرا از نهادهای حاکمیتی است، به طوری که در ذهن عموم تداعی این‌همانی جریان اصولگرا با مجموعههایی مانند صدا و سیما، قوه قضائیه، نهادهای نظامی و سایر بخشهای انتصابی نظام می‌کند. این اشتباه البته براساس مبانی یا راهبردها نیست، بلکه یک اشتباه تاکتیکی است. در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان شخص اول کشور که طبیعتاً فراجریان است، پشت همه اقدامات نهادهای انتصابی نمیایستد و مرتباً آنها را در جلسات و گاهی حتی در سخنرانیهای عمومی نقد میکند، دلیلی ندارد که جریان اصولگرا بخواهد از همه کردهها و نکردههای این دستگاهها دفاع کند.

*ما معتقدیم دستگاههای انتصابی هرچه شفافتر عمل کنند و هرچه به مردم پاسخگوتر باشند، بیشتر ضامن بقا و پیشرفت انقلابند و اندیشه امام و رهبری و روح حاکم بر قانون اساسی هم همین است.

*بسیاری از اصولگرایان شاید به‌دنبال بسط آزادیهای مدنی در چارچوب قانون اساسی نباشند. از سوی دیگر نگاه سیاستزده اصلاحطلبان به موضوع آزادیهای مدنی، اغلب مردم را به این باور رسانده که آنها نیز از آزادی مدنی به‌عنوان حربهای برای جذب رأی و دوقطبی‌سازی کاذب با رقیب بهره میبرند و در عمل اعتقاد چندانی به آن ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 21 شهریور 97، کدمطلب: 804016، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اصول گرا و اصلاح طلب فقط در حد اسمه و جناحشون فرقی نداره حداقل تو عمل که اینجوریه
س.ق۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا در خیلی از کنش های منفی که در جامعه رخ میده صدا و سیما رو مقصر اصلی میدونم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
الان تو این وضعیت تقصیر بندازین گردن هم دنبل اشتباه هم باشین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین