پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۶
متأسفانه علی‌رغم ادعای مسئولان شهرداری مبنی بر استاندارد بودن شهربازی‌های یزد، بنا به گفته متولیان استانداردسازی استان وسایل شهربازی‌های این شهر غیر استاندارد هستند.

شعارسال: نشاط عمومی یکی از مهمترین دغدغه مسئولان برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان است،‌که در این راستا طی چند سال گذشته شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط سعی کردند با ساخت پارک های مختلف درون و برون محله‌ای برای ایجاد فضای شاد و پویا بین مردم استان اقدام کنند.

ایمنی و استانداردسازی وسایل بازی موجود در شهربازی‌ها یکی از مهمترین الزامات اجرایی در این خصوص است که با تأمین آن سلامتی و امنیت شهروندان تضمین می‌شود.

بحث ایمنی و سلامت روانی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری در ساخت پارک‌های شادی و فضاهای تفریحی است، که باید بیش از پیش در دستور کار متولیان پارک‌های شادی اداره کل استاندارد قرار گیرد.

طراحی مهمترین فاکتور ارزیابی ایمنی پارک‌هاست

«محمد صفدرپور» ، با اشاره به اهمیت استاندارد و تجهیز وسایل بازی شهربازی‌ها و پارک‌ها در ایمنی کودکان، اظهار کرد: در حال حاضر کلیه وسایل بازی شهربازی‌های یزد استاندارد است.

وی با بیان این‌که با بازرسی‌های دوره‌ای انجام شده توسط اداره استاندارد، همه مشکلات فنی وسایل بازی مشخص می‌شود، گفت: با توجه به این‌که تجهیزات پارک‌ها از مکان‌های معتبر و مشخصی خریداری می‌شود از نظر استاندارد بودن مشکلی وجود ندارد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به این‌که رعایت استاندارد در شهربازی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: مهمترین فاکتور ارزیابی ایمنی در شهرهای بازی و پارک‌ها طراحی وسایل، مراقبت و نگهداری از آن است.

وی با بیان این‌که تجهیزات بازی باید برای گروه‌های سنی متفاوت طراحی شوند، گفت:‌ در شهربازی‌ها جوانان، کودکان و خانواده‌ها باید متناسب با رده سنی خود از دستگاه‌های بازی استفاده کنند.

صفدرپور با اشاره به این‌که باید برای جلوگیری از ازدحام و آسیب دیدگی نباید بچه‌های کوچک از تجهیزات گروه سنی بزرگتر استفاده کنند، اظهار کرد:‌ خانواده‌ها در هنگام انتخاب وسایل بازی برای کودک خود باید به نکات ذکر شده ویژه هر دستگاه توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شستشوی لوازم پارک‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت:‌ نظارت و شستشوی این مکان‌ها به دلیل حضور مداوم افراد و تماس مستقیم وسایل با مردم بسیار حائز اهمیت است.

صفدرپور با اشاره به این‌که سازمان سیما، منظر و فضای سبز به صورت ادواری برای رعایت بهداشت اقدام به شست و شوی وسایل بازی پارک‌ها می‌کند، افزود: از ابتدای سال 97 تا کنون سه نوبت وسایل بازی شسته شده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما برای شستشوی این وسایل، وقت‌گیر بودن و داشتن الکتریسیته ساکن است که گرد و غبار اطراف را جذب می‌کند.

سلامت افراد متاثر از رعایت نکات بهداشتی

«محمدرضاباغستانی» رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد  با بیان این‌که استخرهای شنا محلی تفریحی و ورزشی است که عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی می‌تواند اثرات بدی را بر روی سلامت افراد داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به این‌که بیشترین خطر بهداشتی شنا مربوط به محوطه داخل استخر است بنابراین فرهنگ سازی بهداشتی نقشی موثر در تضمین سلامتی افراد دارد.

وی به وجود 32 استخر شنا در سطح استان یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از میان استخرهای استان سه استخر نیاز به بازسازی دارد.

باغستانی با بیان این‌که اکنون ساخت سه استخر در دست اقدام است، اظهار کرد: هیأت شنای شهرستان یزد، تفت، اردکان، میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه از جمله هیأت‌های شنای فعال استان به شمار می‌روند.

وی به ویژگی‌های استخر شنای استاندارد اشاره کرد و گفت: داشتن تصفیه علمی و اصولی آب استخر با ابعاد 50 در 25 متر از شرایط استخر استاندارد است.

رئیس هیات شنا عدم وجود استخر شنای 50 متر به صورت اختصاصی را یکی از مهمترین مشکلات استخرهای استان عنوان کرد و افزود: نبود بودجه کافی نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر استخر 22 بهمن تنها پایگاه استعدادیابی در استان است، اظهار کرد: شهرستان یزد مقام اول تا سوم کشوری را در رشته واترپلو کسب کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که واترپلو تنها تیم لیگ کشوری است، افزود:‌ یزد در رشته شنا بین 10 تیم برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان این‌که مسئولیت نجات غریقی برعهده هیأت نجات غریق استان است، تصریح کرد: براساس استانداردها و ظرفیت‌های فنی هر استخر و سانس ناجیان غریق حضور دارند.

باغستانی در پایان در مورد مجوز استخرها گفت:‌ مرجع صدور مجوز استخرها اداره کل ورزش و جوانان است و هیأت شنا تنها جایگاه تهیه گزارش از لحاظ تشکیل تیم‌های ورزشی است.

«فائزه خلیل‌زاده» کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد استان با بیان این‌که از جمله تجهیزات شهرهای بازی شامل سازه‌ای، بادی، ترامپولین و آبی می‌شود اظهار کرد:‌ کلیه تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی با اشاره به این‌که تجهیزات زمین بازی نیز شامل تاب، سرسره و الاگلنگ می‌شود، افزود: استفاده از تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی مستلزم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل استاندارد است.

خلیل‌زاده ادامه داد: با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان وسایل بازی غیراستاندارد در شهرها و زمین‌های بازی استان وجود دارد.

وی با اعلام این‌که بازرسی‌ها به دلیل خصوصی بودن هزینه دارند، گفت: درآمدزا نبودن زمین‌های بازی باعث شده که شهرداری‌ها اقدامی برای بازرسی‌های دوره‌ای انجام ندهند.

کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد استان با بیان این‌که بازرسی‌های صورت گرفته از شهرها و زمین‌های بازی استان در سال 96 مغایرت‌های زیادی را نشان داد، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد نتیجه گزارشات را برای شهرداری‌ها ارسال کرد اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ماهیت دستگاه‌های سنگین شهرهای بازی هیجان آن است، اظهار کرد: به طور کلی تجهیزات شهرهای بازی به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود.

خلیل‌زاده با بیان این‌که تجهیزات هیجانی نیاز قشر جوان است، تصریح کرد: کلیه تجهیزات هیجانی باید تابلوی بهره برداری داشته باشند و نکات ایمنی نیز روی آن ذکر شده باشد.

وی افزود: در صورتی که اعتبار استاندارد تجهیزات شهرهای بازی تمام شده باشد تا دریافت اعتبار مجدد تعطیل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که در سال جاری 179 مورد بازرسی تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی در سطح استان انجام شده، اظهار کرد: تاکنون 96 مورد از این بازرسی‌ها منجر به صدور مجوز بهره برداری شده است.

وی به فعالیت 15 مورد سازه آبی در یزد اشاره کرد و افزود: تجهیزات سنگین فعال در شهرهای بازی یزد 16 مورد، تجهیزات نیمه سنگین 19 مورد و شهربازی سبک 109 مورد است.

کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد در پایان با توصیه به بهره برداران وسایل بازی پارک‌ها در زمینه استاندارد سازی این وسایل، بربرخورد جدی با متخلفان به ویژه در فصل تابستان و ایام تعطیل تاکید کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت یزدی نیوز، تاریخ انتشار: 19شهریور1397 ، کدخبر: 66353: yazdinews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
برادر من وسایل شهربازی کجا استاندارد هستن که اینجا بخواد باشه؟ من که میگم واقعا رفتنبه این مراکز و سوار شدن وسایل خطرناکش یه نوع خودکشیه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
امیدوارم وسایل شهرباز ها استاندارد شن تا برای مردم به مقدار کم هم شده زمینه ی تفریح ایجاد بشه...
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین