پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۶
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: مطرح کردن هشدار در زمینه کارخانه پشم شیشه شاید خوشایند برخی نبود.

شعارسال: نشست خبری علی ناصری ظهر شنبه درحالی برگزار شد که با هدف تبیین برنامه های یک سال گذشته کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در جمع خبرنگاران قرار گرفت که بیشتر زمان به گزارش سال اول فعالیت شورای پنجم در بازه زمانی شهریور۹۶ تا شهریور جاری اختصاص داشت.

وی در بخشی از این نشست که ساعتها به طول انجامید، در پاسخ به اینکه چرا در مواقعی به نقد عملکرد لیست امید در شورای پنجم پرداختید گفت: مردم به شعارهای لیست ما، امید بستند و رای دادند؛ اگر امروز به وعده ها عمل و وفا به عهد نکنیم حق‌الناس است.

وی با این حال هشدار را با اتهام دو مقوله جدا ارزیابی کرد و گفت: خطوطی که من برای شهر در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ترسیم کردم جدی است.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه کارخانه پشم شیشه قطعا باید انتقال یابد از نامه رسمی استاندار فارس خبر داد که در آن قید شده تا آخر خرداد ۹۸ با حفظ امنیت شغلی کارگران و کارمندان باید این کارخانه به بیرون از شهر منتقل شود.

ناصری در ادامه افزود: با همین شرایط کارخانه روغن نباتی هم باید از شیراز به سایت مشاغل انتقال یابد.

این در حالیست که به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، مشاغل مزاحم در شهر از مرحله سبز به زرد تا قرمز رتبه بندی می شوند، بنا بر این، سه کارخانه سیمان، روغن نباتی و پشم شیشه مانند کارخانه ریشمک باید به قانون احترام بگذارند.

وی در زمینه تحول در مدیریت شهری با تاکید بر حفظ محیط زیست یادآور شد: برای اولین بار در تاریخ شورای شهر شیراز مصوب شد که شهرداری از ایده مراکز رشد و پارک های علم و فناوری استفاده کند.

ناصری همچنین اعلام کرد: بالغ بر ۳ هزار ساعت درخصوص طرح جامع سلامت شیراز جلسه و کارگروه برگزار شده است.

وی پیرامون پی گیری تصفیه خانه های پساب و فاضلاب شهری هم عنوان کرد: تصفیه خانه شماره دو امسال قطعا به بهره برداری می رسد.

این در حالیست کهبه گفته وی، تصفیه خانه های دایم فاضلاب بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در بر می گیرد که می تواند آب مورد نیاز فضای سبز را تامین کند.

ناصری با این حال یادآور شد: به شرط تحقق بودجه، تصفیه خانه شماره ۳ شیراز هم وارد مدار خواهد شد.

وی همچنین با اعلام هشدار زیست محیطی تصریح کرد: فاضلاب قریب ۱۵۰ هزار نفر ساکنین غرب شیراز در محدوده مهدی آباد به حال خود رها شده که بوی مشمئزکننده آن آسیب زاست.

این در حالیست که ناصری اعلام کرد: فرودگاه شیراز هم داری بوی آزاردهنده است و بعد ازپل فسا فاضلاب و پسابها آلودگی زیست محیطی را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر خبر داد: تصفیه خانه محلی صدرا هم در اواخر مراحل ساخت قرار دارد.

این در حالیست که ناصری باور دارد که با یکپارچه شدن سیستم فاضلاب شهری ۱۲۰ کیلومتر از پهنه شیراز را در بر می گیرد و نجات خواهد داد.

وی با این حال آخرین وضعیت فرونشست خاک در شیراز را مورد اشاره قرار داد و گفت: از یک سمت فاضلاب شهری کمک می کند اما از سوی دیگر روان آب ها در چاه های جذبی قرار نمی گیرد. وی افزود: در سد تنگ سرخ دغدغه های بسیاری داریم؛ تا امروز دراین خصوص هیچ نشستی نداشتنم که صاحبان ایده و اندیشه نظرات علمی خود را درخصوص بود و نبود آن مطرح کنند، اما لازم است برای همیشه این مسئله حل شود.

ناصری با بیان اینکه آتش نشانی شیراز کمتر از حد استاندارد نیرو دارد، عنوان کرد: استخدام نیرو را پی گیری می کنیم.

در این نشست که به میزبانی سالن کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، عملکرد یک سال کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم در ۱۵ صفحه از سوی علی ناصری، رئیس کمیسیون فوق قرائت شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 42شهریور1397 ، کدخبر: 4403681: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
اینکه ما بخوایم به دلخوش بودن یه عده تو ایران فکر کنیم واقعا خیلی از لحاظ قوانین اجتماعی زننده ست برای کشوری که ادعای مدنیت میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین