پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با پیش بینی زمینی مناسب در شمال اتوبان قزوین به تهران در محدوده توقفگاه اتوبوسرانی، جابجایی مشاغل مزاحم امسال مشخص می شود.

شعارسال:  معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با پیش بینی زمینی مناسب در شمال اتوبان قزوین به تهران در محدوده توقفگاه اتوبوسرانی، جابجایی مشاغل مزاحم امسال مشخص می شود.

 علی فرخزاد در چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: ساماندهی و استقرار مشاغل مزاحم شهری در شهرک های صنعتی در دست بررسی است.

فرخ زاد تصریح کرد: در این زمینه درگذشته نیز شهرداری اقداماتی انجام داده اما چون حجم کار زیاد است باید با کمک شهرک های صنعتی و اصناف و شهرداری آن را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: با بررسی وضعیت اصناف و مشاغل مختلف باید برای هر صنفی راهکار مناسبی پیش بینی کرد و در این رابطه استفاده از نظر صاحبان مشاغل هم در اولویت است.

فرخزاد گفت: قطعه زمینی در بالای اتوبان قزوین به تهران در کنار توقفگاه اتوبوسرانی برای انتقال میدان میوه و تره بار پیشنهاد شده که پس از ارزیابی و نظر سنجی از سوی اصناف موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: این موضوع در کارگروه تخصصی بررسی خواهد شد و امیدواریم در دو ماه آینده به جمع بندی نهایی برسیم ولی تلاش می کنیم تا پایان سال برنامه مدونی تدوین شده و مشکل مشاغل مزاحم حل شود.

داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیش از ۱۴ سال است که آهن فروشان وتره بارفروشان شهر قزوین مشکل جدی دارند و باید تکلیفشان روشن شود.

وی افزود: این که این صنف مدتهاست بلاتکلیف مانده اند منطقی نیست و همه باید همکاری کنند تا بر اساس قانون جلو رفته و با تفاهم نامه این مشکل را حل کنیم.

بارگاهی رئیس مرکز خدمات جذب سرمایه گذاری قزوین بیان کرد: بحث لجستیک در ستاد لجستیک کشور مطرح شد تا مراکزی تعریف شود و فعالیتهایی صورت گیرد که فرایند حمل و نقل متمرکز شود.

وی بیان کرد: ۴ شهر و ۵۸ منطقه لجستیک در کشور داریم که قزوین در ردیف ۱۸ پارک لجستیک کشور قرار گرفته اماباید مکان یابی دقیق انجام شود و در پیش بینی انجام شده دهکده لجستیک همه پهنه قزوین شامل ابیک و قزوین را پوشش دهد و روند واردات و صادرات را تسهیل کند.

بارگاهی بیان کرد: در بندر خشک برای نگهداری کالاها، بازرسی، گمرک واردات صادرات هم پیش بینی لازم صورت می گیرد و خدمات ارزش افزوده نیز در دهکده لجستیک دیده شده است.

وی بیان کرد: کالاهایی مانند مواد غذایی، فلزات و نفت و پتروشیمی در لجستیک دیده شده و پارک لجستیک باید در دبیرخانه کارگروه مشخص شود که در چه موقعیت جغرافیایی تاکستان ایجاد شود.

بارگاهی اظهارداشت: در خصوص منطقه ویژه تاکستان منتظر تایید نهایی هستیم و تامین منابع برای مطالعات اولیه ضروری است و پیشنهاد می شود جلسات هاب لجستیک به صورت هفتگی باشد.

علی پر زحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: اگر مصوبه دولت را اجرا کنیم مشکلات این بخش حل می شود لذا لازم است کارگروههای تخصصی در شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شده و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهارداشت: مطالعاتی در تاکستان یرای ایجاد منطقه اقتصادی صورت گرفته و ۸۰۰ هکتار زمین در حال انتقال به شهرک های صنعتی است.

وی بیان کرد:میتوانیم شهرک حیدریه را به اتوبان وصل کنیم و آمادگی داریم مسئولیت کار را بپذیریم و شهرک صنعتی منطقه را رونق بخشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال آنها به شهرک صنعتی در برخی استانها مانند قم، همدان و زنجان موفق بوده و با احداث شهرک تجاری و صنفی همه این مشاغل منتقل شده و کسب و کار آنها هم رونق گرفته است.

وی اضافه کرد:این شهرکها در صورت انتقال مشاغل مزاحم مزیت زیادی داردو از ۷ سال معاف مالیاتی، تخفیف و معافیت در عوارض شهرداری برخوردار می شوند.

خانپور یادآورشد: امیدواریم با هماهنگی دستگاهها و همکاری اصناف، اتحادیه ها و اتاق بازرگانی بتوانیم مشاعل مزاحم را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه در خصوص موازی کاری در مهارت آموزی اظهارداشت: آموزشگاههای خصوصی با داشتن امکانات مناسب می توانند در آموزش های فنی و حرفه ای کمک دولت باشند و در این زمینه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی ضروری است.

در ادامه کولجی نماینده اصناف قزوین هم گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم شهر قزوین بیش از ۱۵ سال است که هنوز اجرایی نشده و باید در این زمینه اقدام عاجلی صورت گیرد.

کولجی بیان کرد: وقتی شهرداری ها قادر به انتقال مشاغل مزاحم نشدند هیئت دولت تصمیم گرفت با کمک وزارت صنعت این موضوع را عملیاتی کند و امروز این همکاری بسیار ضروری است.

وی اظهارداشت: اگر قرار باشد اصناف و مشاغل مزاحم از شهر خارج شوند باید همه نیازهای زیربنایی و سیستم دسترسی دیده شود تا به نتیجه برسیم و تسریع در این زمینه ضروری است تا به هدف برسیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:10 آذر 1397 ، کدخبر:4473160 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
کاش یکبار بیان درباره اینکه چرا این مشاغل مزاحم ایجاد میشه صحبت کنن بگن چرا اصلا ما عنوانی با اسم مشاغل مزاحم داریم
آیا اشتغال زایی در کشور ما درست است ایا کسب و کار در کشور ما درست است ایا مشکلات اقتصادی در کشور ما بیداد نمیکند و هزاران آیا و اما و اگرهای دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین