پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
درحالی‌که رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر شیراز تأخیر ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 96 را تخلف از برنامه و قانون می‌داند، اما معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ایراد را به قانون 52 ساله شهرداری‌ها وارد می‌کند.

شعارسال: سید عبدالرزاق موسوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در جلسه گذشته شورای شهر با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 96 یعنی گزارش درآمد و هزینه و میزان تحقق آن باید تا پایان اردیبهشت به شورا ارائه می‌شد، تأخیر در ارائه این گزارش را برای شهرداری که مدعی است می‌خواهد قانون و برنامه را رعایت کند، تخلف از برنامه عنوان کرد.

پس از این اظهار نظر در صحن علنی شورای شهر شیراز، جمله «شهرداری شیراز در ارائه گزارش تفریغ بودجه تخلف کرده است» تیتر برخی رسانه‌ها شد.

ارائه گزارش تفریغ بودجه تا پایان تیرماه

محمدهادی هاشم‌پور در توضیح علت تأخیر ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 96 اظهار داشت: گزارش تا پایان تیرماه و پس از امضای شهردار شیراز به شورای شهر تقدیم می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در سال 91 و 92 دستورالعملی توسط وزارت کشور تنظیم و به کلان‌شهرها ابلاغ شد که در راستای ماده 42 و 43 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، کلان‌شهرها با توجه به حجم بالای عملیاتی که سازمان‌های وابسته دارند، می‌توانند تا پایان تیرماه گزارش تفریغ بودجه را به شورا ارائه کنند.

وی ادامه داد: قانونی که درباره‌اش صحبت می‌کنم مربوط به سال 1345 است. در قانون ذکرشده که شهرداری مکلف است تا 15 اردیبهشت‌ماه تفریغ بودجه را ارائه کند، اما در آیین‌نامه که وزارت کشور ابلاغ کرده تا پایان تیرماه مهلت دارد.

هاشم‌پور تصریح کرد: دکتر موسوی ایراد حقوقی می‌گیرد که درست است. به گفته وی آیین‌نامه مقدم بر قانون نیست، اما مسئله به قانون برمی‌گردد که از سال 45 تاکنون اصلاح‌ نشده است.

وی گفت: شهرداری شیراز 11 منطقه، 13 سازمان وابسته و حدود 30 تا 40 مدیریت دارد؛ جمع‌آوری تمام این اطلاعات مربوطه به یک سال گذشته در طول 45 روز که 20 روز هم در فروردین تعطیل بود، طبیعتاً امکان‌پذیر نیست.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبلی گزارش به فاصله دو سال به شورا ارائه می‌شد که در این چند سال گذشته اتفاق خوبی افتاده و همان سال آماده می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20مرداد 97، کدمطلب: 13970519000325،www.fars.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین