پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۵۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: متاسفانه سیستم نظارتی و وزارت آموزش و پرورش نیز چندان به این امر توجه نکرده و دولت باید جلوی این تخلفات را بگیرد.

شعارسال: سیدهادی بهادری با ابراز تاسف از اینکه از 20 سال گذشته مدارس غیرانتفاعی آغاز به فعالیت کرده‌اند اظهار کرد: بنده با فعالیت مدارس غیرانتفاعی مخالف هستم و باید براساس قانون اساسی، وسیله تحصیل رایگان برای همه دانش آموزان مهیا شود.

وی با اشاره به تخلفات مدارس غیردولتی در اخذ شهریه بسیار از دانش آموزان افزود: متاسفانه سیستم نظارتی و وزارت آموزش و پرورش نیز چندان به این امر توجه نکرده و دولت باید جلوی این تخلفات را بگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اولیای دانش آموزان با میل و علاقه خود بخواهند به مدرسه کمک کنند، نباید آنان را زیر سوال برد گفت: چون اکنون سرانه فضای آموزشی در استان بسیار پایین بوده و با کمبود مواجه بوده و حتی در برخی مدارس در تامین کاغذA4 دچار مشکل هستند بنابراین اولیایی که وسع مالی مناسبی دارند می‌توانند به مدارس کمک کنند.

موضوع استیضاح وزیر راه تاکنون به صحن مجلس نیامده است

وی در ادامه با اشاره به موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی که خود آن را یک شانتاژ رسانه‌ای عنوان کرده است افزود: هم‌اکنون بحث استیضاح چهار وزیر در مجلس شورای اسلامی مطرح بوده که یکی از آنها «عباس آخوندی» است.

بهادری گفت: این در حالی است که فعلا این موضوع به صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیامده چون در مرحله نخست، حداقل 10 نماینده باید استیضاح را امضا کنند و سپس به کمیسیون عمران ارجاع شده و در آنجا موضوع بررسی شود و اگر نمایندگان استیضاح کننده قانع شدند، موضوع به صحن مجلس می رود.

وی بیان کرد: بنابراین نیازی به رسانه ای شدن موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیست و آخوندی نباید وقت و انرژی خود را برای این کارهای رسانه ای هدر کند چون هم اکنون زمان کار است و باید از وی کار خواست.

موافق شفافیت آرای نمایندگان هستم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع شفافیت آرای نمایندگان تصریح کرد: بنده به عنوان نخستین نماینده در مجلس این طرح را امضاء کرده و 15 نفر از نمایندگان به اجرایی شدن آن تاکید و اصرار کردند اما متاسفانه زمانی که به صحن آمد، بسیاری از نمایندگانی که این طرح را امضاء کرده بودند بدان رای ندادند هر چند این موضوع چندان مهم نیست که رسانه‌ها تا این حد بدان پرداختند.

وی تاکید کرد: پس این موضوع حساسی نبوده و هر نماینده به تشخیص خود یک موضوع را تایید یا رد می‌کند پس مهم‌تر از این موضوع، بحث شفافیت تصمیمات نمایندگان است که در سازمان‌ها گرفته شده و مردم از آن بی خبر هستند.

بهادری با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی شفاف ترین نهاد کشور است افزود: مردم هیچگاه از جزئیات مصوبات دولت و یا شورای اسلامی شهر مطلع نشده اما مجلس از شفافیت استقبال می کند و توصیه می‌شود که دولت، قوه قضائیه، وزارت خانه و بانک‌ها نیز شفاف باشند.

افراط و تفریط در برخی از سازمان‌های کشور حاکم است

وی در ادامه با اشاره به موضوع فارغ التحصیلان بسیار رشته حقوق و کمبود بازار کار وکالت تصریح کرد: متاسفانه در کشور افراط و تفریط حاکم است برای مثال هم اکنون 200 هزار نفر نیروی حق التدریسی در کشور وجود دارد در حالی که آموزش و پرورش منابع مالی برای جذب آنها را ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر آن 200 هزار نفر معلم نهضتی در کشور و سه هزار و 600 نفر هم در استان وجود دارد که با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: از سوی دیگر در رشته مهندسی، برای هر کس که درخواست داده، پروانه اشتغال داده شده است که نتیجه آن وجود 15 هزار نفر مهندس بیکار است پس نباید افراط و تفریط کرد.

بهادری گفت: با وجود اینکه فارغ التحصیلان رشته حقوق در استان بسیار زیاد است اما تنها در شهر ارومیه 50 نفر وکیل وجود دارد بنابراین باید توازن و تعادل را حفظ کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 42شهریور1397 ، کدخبر: 13970624001077: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین