پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی سیستم کنترل مرکزی اورژانس در گیلان گفت: در حال حاضر پنج مرکز پیش بیمارستانی گیلان به سیستم کنترل دیجیتالی متصل شده است که با راه‌اندازی این نوع سیستم کنترلی میزان تخت‌های خالی در مراکز اورژانسی مشخص شده و علاوه بر آن علائم حیاتی بیمار قبل از رسیدن به مرکز درمانی به سیستم درمان منتقل می‌شود.

شعارسال: در حال حاضر پنج مرکز پیش بیمارستانی گیلان به سیستم کنترل دیجیتالی متصل شده است که علاوه بر با خبر بودن از تخت‌های خالی در مراکز پیش بیمارستانی، علائم حیاتی بیمار را به مراکز درمانی منتقل در حال انتقال می‌کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی با اشاره به اهمیت روزافزون اورژانس اظهار کرد: اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی روزبه‌روز توسعه پیدا کرده و نیاز آن در جامعه بیشتر احساس می‌شود.

شاهرخ یوسف زاده با اشاره به تجهیز آمبولانس‌های گیلان به سیستم جی‌پی‌اس افزود: اکنون پنج شهرستان گیلان به سیستم عملیاتی آنلاین متصل شده‌اند و کنترل آمبولانس‌ها و مراکز پیش بیمارستانی تسریع پیدا کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم کنترل مرکزی اورژانس در گیلان گفت: با راه‌اندازی این نوع سیستم کنترلی میزان تخت‌های خالی در مراکز اورژانسی مشخص شده و علاوه بر آن علائم حیاتی بیمار قبل از رسیدن به مرکز درمانی به سیستم درمان منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته گیلان توانسته در کنترل بیماران سکته‌های قلبی رتبه‌های نخست را در کشور کسب کند بیان کرد: دستاوردهای موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرهون زحماتی است که با تعامل مراکز پیش بیمارستانی و‌ سیستم‌های دیجیتالی موجود در این مراکز به‌دست‌آمده است.

یوسف زاده با بیان اینکه سرعت خدمات‌رسانی به خدمت گیرندگان در اورژانس افزایش یافته افزود: گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی و نزدیک بودن شهرها سیستم ترومای بسیار قوی را می‌طلبند که این مهم نیازمند همکاری پلیس با مرکز اورژانس و عمل یکپارچه سیستم است.

کمبود ۱۰۰ نفره نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس گیلان از ۳۲ دستگاه آمبولانس با آخرین متد و تجهیزات روز برخوردار است اظهار کرد: این آمبولانس‌ها به دستگاه مختلف شوک الکتریکی، ساکشن و مانیتور مجهز است.

پیمان اسدی با بیان اینکه گیلان ۶۲ پایگاه دارد که تنها ۶۲ پایگاه در رشت است افزود: مرکز اورژانس گیلان بیش از 130 دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس دارد.

وی با اشاره به اهمیت موتور آمبولانس در کلان‌شهرها گفت: موتور آمبولانس‌ها در ترافیک شهری بسیار مؤثر و اثرگذار است و تا رسیدن آمبولانس اقدامات اولیه درمان را بر بالین بیمار انجام می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه اورژانس استان ۴۵۰ پرسنل عملیاتی دارد تصریح کرد: اورژانس گیلان با کمبود ۱۰۰ نیروی عملیاتی مواجه است که از اصلی‌ترین معضلات اورژانس گیلان محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه سازمان اورژانس کشور پیگیر جذب ۹ هزار پرسنل در سطح کشور است که با این اقدامات معضل نیروی انسانی اورژانس گیلان نیز برطرف می‌شود.

اسدی از افزایش ۲۰ پایگاه تا پایان سال ۹۹ در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح گسترش تعداد پایگاه‌های اورژانس شهر رشت از 10 پایگاه به 15 پایگاه افزایش پیدا می‌کند که بسیار کمک کننده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از مأموریت بالغ بر ۸۳ هزار در اورژانس گیلان طی امسال خبر داد و افزود: میزان مأموریت‌های اورژانس طی امسال ۱۴ درصد افزایش یافته و بیشتر عملیات‌ها نیز مختص بیماری‌های غیر واگیر، حملات قلبی و عروقی بوده است.

اسدی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال بالغ بر هفت هزار مأموریت توسط اورژانس انجام شده بیان کرد: اورژانس گیلان تنها در طرح تابستانی امسال تاکنون ۲۵ هزار و ۲۵۳ مورد مأموریت را به انجام رسانده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس گیلان، تاریخ انتشار 26شهریور 97، کدمطلب: 13970626000502، www.gilan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
واقعا این اورژانس پیش بیمارستانی چقدر مفید و لازمه. باید گسترش پیدا کنه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین