پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۹۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
پیمان اسدی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسب سالروز راه اندازی اورژانس با اشاره به اینکه اورژانس گیلان دارای۳۲ دستگاه آمبولانس با آخرین تجهیزات روز است، اظهارکرد:این آمبولانس‌ها به دستگاه مختلف شوک الکتریکی، ساکشن و مانیتور مجهز هستند

شعارسال:رئیس اورژانس گیلان با اشاره به وجود ۶۲ پایگاه اورژانس در این استان از راه اندازی ۲۰ پایگاه دیگر طی دو سال آینده در گیلان خبرداد.

پیمان اسدی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسب سالروز راه اندازی اورژانس با اشاره به اینکهاورژانس گیلان دارای۳۲ دستگاه آمبولانس با آخرین تجهیزات روز است، اظهارکرد:این آمبولانس‌ها به دستگاه مختلف شوک الکتریکی، ساکشن و مانیتور مجهز هستند.

وی به کمبود۱۰۰ نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۵۰ نیرو در اورژانس این استان مشغول به فعالیت هستند. کمبود نیروی یکی از مهم ترین معضلات اورزانس گیلان محسوب می شود.

رئیس اورژانس گیلان در ادامه با بیان اینکه گیلان دارای ۶۲ پایگاه اورژانس است، گفت: ۲۰ پایگاه اورژانس جدید نیز تا سال ۹۹ در استان گیلان ساخته می شود. در این میان پایگاه های شهر رشت از ۱۰ پایگاه به ۱۵ پایگاه افزایش می یابد.

وی همچنین با اشاره به اجرایبیش از ۸۳ هزار مأموریت توسط اورژانس گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: میزان مأموریت‌های اورژانس در سال جاری تاکنون۱۴ درصد افزایش یافته و بیشتر عملیات‌ها نیز مختص بیماری‌های غیر واگیر، حملات قلبی و عروقیبوده است.

به گفته اسدی اورژانس گیلان در طرح تابستانی سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۲۵۳ مورد مأموریت را به انجام داده است.

وی با بیان اینکه مرکز اورژانس گیلان بیش از ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتور آمبولانس دارد، ادامه داد: وجود موتورلانس(موتور آمبولانس) در کلان شهرها با توجه به میزان بالای ترافیک بسیار مهم و موثر است.

رتبه نخست کنترل بیماری سکته قلبی گیلان در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این نشست صبح امروزبا اشاره به تجهیز آمبولانس‌های گیلان به سیستم جی‌پی‌اس، افزود: در حال حاضر پنج شهرستان گیلان به سیستم عملیاتی آنلاین متصل شده‌اند و کنترل آمبولانس‌ها و مراکز پیش بیمارستانی تسریع یافته است.

شاهرخ یوسف زاده چابک بهراه‌اندازی سیستم کنترل مرکزی اورژانس در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم کنترلی میزان تخت‌های خالی در مراکز اورژانسی شناسایی شده و علاوه بر آن علائم حیاتی بیمار قبل از رسیدن به مرکز درمانی به سیستم درمان اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی به سیستم ترومای بسیار قوی نیازمند است، یادآورشد: سرعت خدمات‌رسانی به خدمت گیرندگان در اورژانس گیلان افزایش یافته و ارائه یک سیستم ترومای یکپارچه به همکاری پلیس با مرکز اورژانس نیازمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته این استان توانسته در کنترل بیماران سکته‌های قلبی رتبه‌های نخست را در کشور کسب کند، تصریح کرد: این دستاوردها نتیجه تعامل مراکز پیش بیمارستانی و سیستم‌های دیجیتالی موجود در این مراکز است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار26شهریور 97، کد خبر: 4405699،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
ا.ف75
واقعا گیلان و استان های شمالی مدت هاست انگار از دید و نظر مسئولین بلند پایه خارج شدن! دیگه وقتشه تا رسیدگی از از سر گرفته بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
این تعداد اورژانس و تجهیزات کاملشون واقعا نیاز بوده و هست و امیدوارم طی دو سال واقعا به بهره برداری برسن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین