پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
در روزهاي گذشته اصولگرايان تندرو، به‌ويژه نزديك به جبهه پايداري به مصاحبه دستيار رئيس‌جمهوري با آسوشيتدپرس واكنش‌هاي تندي نشان داده و حتي خواستار ورود قوه قضائيه به موضوع شده بودند.

شعار سال: محمد سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، گفته بود قوه قضائيه حتما باید علیه اظهارات خانم مولاوردی اقامه دعوی کند تا دیگر هیچ فردی جرئت نکند از جایگاه حقوقی، حرف بی‌ربط و کذب علیه ساختارهای کشور بزند. ایشان به چه حقی در امر قضا دخالت می‌کند و حکم به برائت کسی می‌دهد؟ ایشان چرا اجازه نمی‌دهد مراحل قانونی طی شود و وقتی طی شد و حکم صادر شد، به‌عنوان یک قوه دیگر، به آن حکم گردن نهد. در غیر این‌صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. مولاوردي دو روز پيش درباره گفت‌وگویش با این رسانه نیز گفته بود: سؤالات و درخواست طبق نامه‌ای بود که از طرف نهاد ریاست‌جمهوری هماهنگ شده بود و با دعوت معاونت امور زنان آمده بودند و بسیاری از توضیحات در مصاحبه متعلق به خودشان است. او ديروز فايل صوتي گفت‌وگويش را منتشر كرد.
مهم‌ترين بخش اين گفت‌وگو كه مورد اعتراض اصولگرايان تندرو قرار گرفته بود، ماجراي بازداشتي‌ها بود. مولاوردي در پاسخ به اين سؤال كه علي‌رغم اينكه دولت حق اعتراض را به رسميت شناخته، چرا برخي افراد بعد از اعتراضات دي‌ماه گذشته بازداشت شدند، گفته است: «به استقلال قواي چندگانه در كشور ما بازمي‌گردد و البته ما سازوكارهايي در كشورمان داريم كه اين هماهنگي‌ها هرچه بيشتر صورت بگيرد. ما نشست‌هاي دوره‌اي سران قوا را داريم كه چندوقت يك‌بار جلسه دارند، به‌ويژه در شرايط اخير كه از نظر اقتصادي به نظر مي‌رسد با جنگ تمام‌عياري كه دولت آمريكا عليه كشور ما آغاز كرده، با يك جنگ رواني و تبليغاتي روبه‌رو هستيم. يك شوراي‌عالي هماهنگي سران قوا را براي تصميمات اقتصادي داريم، ولي همان اصل و تفسير و تعبيري كه برخي قوا دارند منجر به اين مي‌شود كه در مورد يك موضوعي ما اختلاف نظر و ديدگاه داشته باشيم، ولي تلاش‌ها براي اينكه اين اختلافات به حداقل برسد در جريان بوده و هماهنگي به وجود آمده است. در مورد اين موضوع هم همين است، ريشه‌اش به همين قضيه بازمي‌گردد. دولت بارها بعد از آن حوادث اعلام كرد،اين حق اعتراض را به رسميت مي‌شناسد، بين اغتشاش و شورش و هرج‌ومرج هم تفاوت قائل می‌شود. ما تلاش‌هايي در اين زمينه شاهد بوديم. براي تعيين مكان‌هايي مصوبه داشتيم...».
او درباره ماجراي بازداشت نزار زاكا هم گفته است: «..من بارها توضيح دادم. ما همايش بين‌المللي داشتيم... با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت اين همايش را برگزار كرديم. آقاي زاكا مقاله‌اي ارائه داده بود كه پذيرفته شده بود. موضوع آن هم نقش اي‌سي‌تي در توانمندسازي زنان بود. بعد هم موقع بازگشت از ايران ايشان بازداشت شدند. در ضيافت شامي كه داشتيم حضور داشتند، مانند همه ميهمانان خارجي عكس يادگاري هم گرفتيم و بعدا در جريان قرار گرفتيم كه ايشان به كشورشان برنگشت و در مسير فرودگاه بازداشت شد كه هنوز هم در زندان به‌سر مي‌برند و حكم سنگيني برايشان صادر شده، به هر شكل اينها مجموعه اتفاقاتي است كه قطعا ضربه مي‌زند به تغيير نگاه بيروني به امنيت داخلي كشور براي سرمايه‌گذاري كه در واقعيت هم چنين نيست، ولي اين تصوير غلطي كه ارائه مي‌شود و چهره غلطي كه از كشور ما به نمايش گذاشته مي‌شود، به‌هيچ‌وجه مورد تأييد دولت نيست و همه تلاشمان را به كار بستيم كه اين اتفاق نيفتد، ولي درعين‌حال شاهد هستيم كه نتوانستيم تأثير چنداني داشته باشيم...».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 26 شهریور 97، شماره: 3246


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا اینکه به خاطر سو استفاده دشمنان بخوایم حرفی نزنیم و نقدی نکنیم مارو عقب می ندازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین