پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۸۲۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
یک مغازه دار فعال در پاساژ علاء الدین گفت: نزدیک به ۲۰ روزی است که اصلا گوشی نو خرید و فروش نکرده ایم و بیشتر مشتریان به دلیل گران بودن گوشی‌های دست دوم می‌خواهند.سعید دیگر مغازه‌داری که درطبقه همکف پاساژ مغازه دارد می‌گوید: آیفون ۷ تا دو ماه پیش دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود درحالیکه امروز ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شده است.

شعار سال: تکانه‌های زیادی لرزه بر اندام بازار موبایل انداخت؛ از ممنوعیت ثبت‌ سفارش گرفته تا احتکار و گرانی دلار تا نداشتن مجوز‌ برخی از فروشندگان موبایل؛ اینها همه دست به دست هم دادند تا قیمت‌ها را صعودی کنند؛ معرفی و دادگاهی کردن واردکنندگان متخلف با ارز دولتی هم تغییری در قیمت موبایل و نابسامانی اوضاع نداد و التهاب قیمت و بلاتکلیفی در بازار باعث شد تا فروشندگان محصولات خود را برای فروش عرضه نکنند و در انتظار ثبات بازار بنشینند که هنوز هم پس از چند ماه انتظار آنان ادامه دارد.

چندی پیش وزیرارتباطات از وجود تعداد قابل توجهی تلفن‌همراه ترخیص نشده در گمرک خبر داده و اعلام کرده ‌بود که این کالاها در گمرک مانده‌اند اما به نظرمی رسد باوجود پیگیری‌های وزیر جوان آنقدر فاصله عرضه و تقاضا در این مدت زیاد شده است که شاید آزادسازی این تعداد گوشی هم نتواند مشکل قیمت‌ها را حل کند و تنها به حالت مسکن به صورت مقطعی عمل کند. برای بررسی بازار موبایل در شرایط کنونی سری به بازار علاءالدین می‌زنیم

محسن فروشنده مغازه‌ای درطبقه زیر همکف پاساژ علاء الدین درمورد وضعیت بازار به رویداد۲۴ می‌گوید: وضعیت قیمت‌ها هر روز درحال افزایش است و وعده‌های مسئولان و تزریق مقدار کمی گوشی به بازار هم در مهار گرانی‌ها موثر نبود. الان قیمت قطعات تلفن همراه هم مانند خود تلفن همراه هر روز بالا می‌رود؛ به طوریکه قیمت ال سی دی جی وان اکس که قبلا ۲۵۰ هزار تومان بود الان به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است یا گوشی آ. ۵۱۰ سامسونگ قبلا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما درحال حاضر تنها ال سی دی این گوشی بالاتر از قیمت ۲ ماه قبل گوشی شده است و به قیمت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

کسی متقاضی خرید گوشی آک بند نیست

او می‌گوید: بیشتر مردم گوشی‌های دست دوم خریداری می‌کنند و توان خرید گوشی‌های نو را ندارند مغازه دار‌ها هم وقتی می‌بینند کسی متقاضی خرید گوشی آک بند نیست از خرید گوشی‌های نو خودداری می‌کنند و بیشتر به خرید وفروش گوشی‌های دست دوم می‌پردازند.

سعید دیگر مغازه‌داری که درطبقه همکف پاساژ مغازه دارد می‌گوید: آیفون ۷ تا دو ماه پیش دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود درحالیکه امروز ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شده است. همچنین آیفون ایکس ۶ به ۱۴ میلیون تومان رسیده است که ادامه چنین وضعی باعث تعطیلی مغازه‌ها شده و حتی اعتراض‌ها هم تاثیری در وضعیت ما نداشت این درحالی است که طبقات ۵ و ۶ این پاساژ اکثرا نیمه تعطیل یا تعطیل هستند و آن‌هایی هم که باز هستند از ترس تعزیرات یا دیگر ارگان‌ها بازمی کنند، اما واقعیت این است که حتی نمی‌توانند اجاره مغازه‌های خود را دربیاورند.

سری به طبقات بالا می‌زنیم تا وضعیت را به چشم ببینیم، اکثر مغازه‌های طبقات تعطیل و نیمه تعطیل هستند. یکی از فروشندگان می‌گوید گوشی‌های تقلبی به نام طرح اصلی در بازار پر شده است. این گوشی‌ها را دستفروش‌ها قبلا کنار خیابان دویست هزار تومان می‌فروختند اما همه مغازه‌دارانی که هنوز تعطیل نکرده‌اند، از همین کالا استفاده می‌کنند و همان گوشی‌های فیک را با قیمت‌های 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان به فروش می‌رسانند که البته اعتقاد دارم کل عمر این نوع گوشی‌ها فقط یک هفته است.

مسعود صاحب یکی از موبایل‌فروشی‌ها می‌گوید: ارزان‌ترین گوشی در بازار ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قیمت دارد. او به رویداد ۲۴ گفت: پاساژ خلوت است و کسی قصد خرید و فروش ندارد اگر مشتری هم باشد گوشی کارکرده می‌خواهد و توان خرید گوشی نو ندارد قیمت‌ها سربه فلک کشیده و ارزان‌ترین گوشی در بازار ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قیمت دارد همچنین بی کیفیت‌ترین گوشی مدل هو آوی که تازه ۳G هم هست و این روز‌ها کسی مدل ۳G نمی‌خرد به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

گوشی‌های بی گارانتی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

او ادامه می‌دهد: برخی از گوشی‌ها هم بدون گارانتی شده است و شرکت اینتل که مدتی است فعالیتش را درایران متوقف کرده است گارانتی بسیاری از گوشی‌ها را برعهده داشت که حالا گوشی‌هایی که گارانتی شرکت اینتل هستند، به دلیل نداشتن گارانتی نسبت به دیگر گوشی‌ها ارزان‌تر هستند، اما این ارزان بودن یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

این مغازه دار بیان کرد: نزدیک به ۲۰ روزی است که اصلا گوشی نو خرید و فروش نکرده‌ایم و بیشتر مشتریان به دلیل گران بودن گوشی‌های دست دوم می‌خواهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 تاریخ انتشار 2 مهر 97، کدمطلب: 147129، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
یکی از احتکار کار ترین ها در زمینه گوشی همین دیجی کالاست! واقعا کاش باهاش برخورد میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
واقعا الان بخوای گوشیه رو حتی تعمیر کنی هم نمیتونی قیمت تعمیرات از قیمت خود گوشی رد میشه ..مردم ژولشون کجا بود از این گوشی های دم دستی و ارزون همون دور و بر علا الدین زیاده م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
نوسانات ارز که نمیذاره حتی به خرید گوشی آکبند فکر کنیم. اگرم بخوایم بخریم با همون پول میشه یه دست دومشو چند مدل بالاتر بخریم.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
با این قیمت ها مردم حتی اگه بخوانم هم توان مالی ندارن بخرن مجبورن برن سراغ گوشی های دست دوم م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
وقتی نمیتونن نو بخرن میرن دست دو میخرن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین