پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین انرژی ما در چند ماه گذشته صرف موضوع مبارزه با احتکار شده و ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار داشتیم که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش این پرونده‌ها بوده است.
شعارسال: سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری عصر امروز خود گفت: با تاکید ریاست سازمان تعزیزات حکومتی سیاست ما در چند ماهه اخیر در بحث تامین امنیت اقتصادی به این سمت بوده که یاس و ناامیدی برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نشود.

وی گفت: اینکه عملا با تخلفات اقتصادی برخورد می‌کنیم حمایت از اصناف و بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب قانون است. در چند هفته گذشته ماموریت شنیدن دغدغه اصناف را داشتیم و ما حامی و در کنار اصناف و بنگاه‌های هستیم که در چارچوب قانون کار می‌کنند. با سازمان بسیج و سایر ضابطان برای ایجاد امنیت بازار تلاش می‌کنیم.

رایگانی با اشاره به آمار عملکرد ۶ ماهه از وضعیت پرونده‌های سازمان تعزیرات بیان کرد: ۲۳۲ هزار و ۱۴۲ کل پرونده‌های ما بوده است، تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۸۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات به ما ارجاع شد و در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده رشد ۷ درصدی تعداد پرونده‌های کالا و خدمات است.

رایگانی اضافه کرد: امسال ۷۱۱ میلیارد تومان محکومیت داشتیم که به نسبت سال گذشته که ۳۵۶ میلیارد تومان محکومیت وجود داشت صد در صد افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: در حوزه بهداست و دارو ۲۳ هزار پرونده داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است. بیش ۹ میلیارد تومان جریمه هم در این حوزه وجود داشت که رشد ۸۳ درصدی داشت.

وی ادامه داد: در بخش کالا و ارز ۲۶ هزار میلیارد ریال جریمه داشتیم که به نسبت پارسال ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه کالا و خدمات بیش از 177 هزار پرونده اجرای احکام شدند و ۳۹ میلیارد ریال جریمه وصول شد و ۱۵ میلیارد تومان به مردم بازگردانده شد.

این مسئول سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: در حوزه بهداشت بیش از ۲۱ هزار پرونده اجرای حکم شد و ۳ میلیارد ریال اجرای حکم شده و ۷۸ میلیون تومان به شاکیان بازگردانده شد و در حوزه قاچاق کالا و ارز در بخش اجرای احکام ۲۱ هزار پرونده با جریمه ۱۳۳ میلیارد تومانی مختومه شد.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس در ۶ ماهه نخست در سامانه ۱۳۵ ثبت شده و تعداد ۶۱ هزار گشت مشترک داشتیم که ۲۲ هزار و ۸۴۸ پرونده تشکیل شد و ۲۲ میلیارد ۶۱۷ میلیون ریال محکوم شدند.

در ایام طرح ثبت‌نام زائران اربعین هستیم، سال گذشته در طرح نظارت اربعین بر دفاتر هواپیمایی ۵۷ پرونده تشکیل دادیم و اعمال قانون شدند و امسال هم این طرح نظارت را اجرا خواهیم کرد و بلیط‌های هواپیمایی و تردد زمینی را کنترل می‌کنیم و خارج از نوبت به این شکایات رسیدگی می‌کنیم.

رایگانی گفت: در بحث فروش دارو و گرانفروشی آن خصوصا در بیمارستان‌های خصوصی مواردی وجود داشته است و کمیته‌ای را در سازمان تعزیرات از ۲ هفته قبل ایجاد کردیم و با حضور و همراهی وزارت بهداشت قطعا این تخلفات را رصد، بررسی و رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین انرژی ما در چند ماه گذشته صرف موضوع احتکار شده است و ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار داشتیم که ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها بوده است. ۴۹۶ پرونده مختومه شدند که بیشترین پرونده پس از مرداد ماه تشکیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۲ پرونده در دست رسیدگی است. ۲۸ پرونده مربوط به کالاهای اساسی با نظارت سازمان‌های مربوطه عرضه شده‌اند.

رایگانی تصریح کرد: بیشترین کالاهای کشف شده شامل آهن و میلیگرد و لوازم خانگی است، همچنین ۱۴ پرونده پوشک داشتیم. در ۶ ماه نخست سال ۲۸ پرونده الزام به عرضه داشتیم که بیشترین آن مربوط به استان لرستان بوده است.

وی گفت: در شعبه ۱۰ تبریز پرونده احتکار اجرای حکم شد که یکی از آنها موضوع کشف ۴۰ هزار کیلو گرم برنج متعلق به شرکت صبا پیشرو بود که الزام به عرضه شد.

همچنین در این استان به یک پرونده احتکار ۱۰ هزار تنی میلگرد رسیدگی شد و متخلفان ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

رایگانی گفت: پس از کشف یک محموله لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متهم پرونده به نام مهدی جلالی محکوم شد.

این مسئول سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده احتکار ۳۶۰ تن نخود و ۴۰ تن لپه در دست رسیدگی است و احتکار برنج به ارزش ۲ میلیارد ریال، لاستیک، پرونده مواد شوینده ۲۰ میلیارد ریال، بلبرینگ خودرو ۴ میلیارد تومان در اصفهان از پرونده های جاری است.

وی افزود: مهم‌ترین پرونده‌های در دست اجرا هم شامل ام‌دی‌اف به ارزش ۹۱۲ میلیون تومان، ۲۴ هزار پاکت شوینده، پکیج و .. در استان‌های مختلف است که کالاها در دست عرضه با نرخ ارز دولتی است.

رایگانی تصریح کرد: در بحث بلیط هواپیما نرخ بلیط هواپیما در زمان پیک پروازی باید با کف و سقف قیمت مشخص باشد تا ما طبق آن با میزان بالاتر به عنوان گرانفروشی برخورد کنیم اما مراجع قیمت‌گذاری متاسفانه بحث آزادسازی را با رهاسازی اشتباه گرفته‌اند باید شرایطی ایجاد شود که شرکت‌های پروازی بلیط خود را در یک رقابت عرضه کنند.

مسئول سازمان تعزیرات گفت: مرجع رسیدگی به این امر سازمان حمایت است و باید قیمت سقف و کف بلیط‌ها را به ما اعلام کنند. اکر تخلفات ایرلاین‌ها اعلام نشود دست ما برای رسیدگی بسته است.

وی افزود: لیست قیمت اقلام صد در صد داخلی آن هم از اقلام معروف داخلی را از سازمان حمایت گرفتیم و با یک فروشگاه زنجیره‌ای معتبر مقایسه کردیم، مثلا زعفران ۳۸ هزار و در فروشگاه ۴۲ هزار و ۵۰۰ بود. نبات در فروشگاه‌ها ۴ برابر قیمت عرضه می‌شد. نخودچی دو آتیشه ۱۸ هزار تومان بود و در عرضه ۲۶ هزار، لیمو عمانی ۱۷ هزار تومان و در عرصه ۶۶ هزار تومان بود.

رایگانی گفت: سال گذشته ۳۶ هزار پرونده عدم درج قیمت به ما عرضه شد اما مشکلات حوزه‌های دیگر که فراوانی بیشتری هم دارند توسط اصناف به ما گزارش نمی‌شود در نمونه بالا هم تا گزارش به ما ارجاع نشود اجازه ورود نداریم. خیلی از اقلامی که این اتفاق برایشان می‌افتد کاملا داخلی هستند ولی قیمت‌های درج شده بسیار بالا هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از سازمان استاندارد تقاضا دارم بر حجمی که در بسته‌بندی و حجم واقعی اقلام خوراکی نظارت کنند. متاسفانه حجم و وزن اقلام تناسب ندارد و مصداق کم‌فروشی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره کم‌کاری تعزیرات گفت: بضاعت گشت مشترک و نیروی انسانی ما به نسبت حجم پرونده‌ها پایین است ولی علی‌رغم اینها در ۶ ماه نخست سال بیش از ۶۱ هزار گشت داشتیم. نظارت بر توزیع بر عهده اتحادیه است و اتحادیه‌ها باید در مورد گرانفروشی و عدم صدور فاکتور درباره ارجاع پرونده به تعزیرات به مردم گزارش دهند.

رایگانی گفت: امسال در تعطیلات نوروز بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای را جریمه کردیم، دو هفته قبل هم برای یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای گرانفروشی پرونده تشکیل شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: هیچ صنفی بدون اتحادیه نیست و مرجع اعلام تخلفات است و باید از آنها پرسید که چرا در ارائه گزارش‌ها به تعزیرات کوتاهی می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 مهر 1397 ، کدخبر: 13970702000462 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین