پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
برخی فروشندگان افزایش قیمت کالاهای خود را به افزایش نرخ سکه و دلار ربط می‌دهند اما ‏مردم می پرسند قیمت برخی اجناس مثل گوجه و سیب زمینی چه ارتباطی با دلار دارد که برخی از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند. مردم بی‌صبرانه منتظر برخورد قاطع مسئولان با گرانفروشان هستند

شعارسال: این روزها با افزایش دلار و بی ثباتی بازار، قیمت برخی اجناس که هیچ ربطی به دلار نیز ندارند رو به افزایش است.

این روزها وضعیت بازار شهر جم به نوعی است که اقشار ضعیف جامعه قدرت خریدشان کاهش یافته برای تهیه کالای اساسی خود با مشکلاتی روبرو شده اند.

مهدی مرادی یکی از شهروندان جمی است که می‌گوید: مواردی همچون سیب زمینی و گوجه هیچ ربطی به دلار ندارند اما شاهد افزایش قیمت هستیم به طوری که از برخی میوه‌ها هم گران‌تر شده‌اند!

قیمت گوجه روز گذشته در جم کیلویی 9 هزار تومان بود و متاسفانه در این میان نظارت‌ها در بازار و برخورد با مغازه داران متخلف به درستی انجام نمی‌شود.

حسن رحیمی دیگر شهروند جمی می‌گوید: رب گوجه فرنگی در برخی از مغازه‌ها به قیمت 19 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که روی آن قیمت زده شده 7 هزار تومان!

وی افزود: چرا مسئولین و نهادهای مربوطه نظارت کافی را ندارند؟ در شرایط کنونی کشور این سوء استفاده‌ها به ضرر جامعه است و سبب می‌شود افراد فقیر روز به روز فقیرتر شوند.

محسن محمدی که ساکن یکی از روستاهای جم است نیز به ما می‌گوید: قیمت میوه در بازار جم به شدت افزایش یافته و روز به روز گران تر می شود؟ معلوم نیست آیا قیمت دلار ربطی به سیب و انواع میوه های داخلی دارد یا خیر؟ امیدواریم با متخلفان برخورد جدی و قاطع شود، مسئولان باید نظارت خود را بر هزینه‌های سرسام آور مواد غذایی و میوه بیشتر کنند

بر اساس این گزارش، با توجه به سکونت کارکنان نفت و گاز در شهرستان جم، بازار این شهر رونق خوبی دارد اما گرانی اجناس و میوه و تره بار فشار زیادی را به اقشار ضعیف وارد کرده است.

البته نبود اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان یکی از عواملی است که سبب گرانی بیش از حد اجناس شده است.

نظارت اداره تعزیرات حکومتی بی‌شک نقش مهمی در کنترل قیمت‌های کالا ها دارد و با گران فروشان نیز مبارزه می‌کند، عده‌ای از فعالان سیاسی و اجتماعی جم استقرار این اداره را به عنوان حلقه مفقوه مبارزه با گران فروشی می دانند.

با بررسی میدانی  در شهرستان جم، بالا بودن قیمت برخی اجناس و مقایسه همین کالاها با شهرهای همجوار، صدای مردم را در آورده و حتی ساکنان نفت و گاز و پتروشیمی در جم نیز به این افزایش قیمت ها متعرض هستند.

برخورد جدی با مخدوش‌کنندگان قیمت درج شده روی کالاها

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان جم  با تایید گرانفروشی ها در جم اظهار داشت: طی روزهای گذشته مردم از برخی مغازه داران در خصوص گرانی برخی اجناس و کالاها شکایت کرده‌اند و ما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

اکبر حسینی افزود: با مخدوش کنندگان قیمت درج شده روی کالاها و گرانفروشی در فروشگاه ها و مغازه ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: گرانفروشی ها را با دقت رصد خواهیم کرد و متخلفان بدانند که برخورد جدی انجام خواهد شد، در خصوص این موضوع روزهای گذشته نیز اطلاع رسانی کرده بودیم و مردم بدانند نظارت در بازار به خوبی انجام می شود و اهالی شهرستان می‌توانند هرگونه گرانفروشی را به اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان گزارش دهند.

پایش مستمر بازارهای جم

رئیس اتاق اصناف جم نیز در این باره اظهار داشت: بازار شهرستان به صورت مستمر پایش می‌شود و نظارت‌ها با جدیت در حال انجام است.

علی خطیببیان کرد: مخدوش کردن قیمت درج شده و گران‌فروشی تخلف است و هیچ یک از واحد های صنفی حق ندارد بیش از نرخ درج شده، کالای خود را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: پرونده‌های مختلفین در خصوص تخلفات بازار تشکیل شده و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 در وضعیت کنونی کشور، عده‌ای قصد سوءاستفاده دارند که می‌طلبد مسئوولان با جدیت با متخلفان برخورد قاطع کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9مهر 1397 ، کدخبر:13970709000568 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین