پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
برکسی پوشیده نیست که امروز تورم بردوش مردم، فشارِ مضاعف وارد می کند وگرانی ها واقعا توان خرید مردم را سلب کرده است و همین عوامل باعث شده اند تا اعتماد عمومی مردم کاهش پیدا کند.

شعارسال: محمد قربانی، نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به گرانی ها وفشار اقتصادی اظهارکرد: برکسی پوشیده نیست که امروز تورم بردوش مردم، فشارِ مضاعف وارد می کند وگرانی ها واقعا توان خرید مردم را سلب کرده است و همین عوامل باعث شده اند تا اعتماد عمومی مردم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تدبیراین مشکلات، یک همت ملی و عزم همگانی، انسجام و مودت می خواهد، افزود: به هر حال همه ی ما می دانیم که در یک شرایط بحرانی هستیم و اصلا من می خواهم این لفظ را به کارببرم و تعارف هم ندارم که درشرایطِ سخت سخت سخت اقتصادی هستیم.

نماینده آستانه اشرفیه جنگ اقتصادی را به مراتب از جنگ نظامی بدتر دانست و گفت: برای خروج ازاین بحران لازم است که همه و همه کنار هم باشیم و دولت را حمایت کنیم.

قربانی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه امروز دولت در وسط است و همه باید حمایت کنیم، تصریح کرد: اگرهرجا بی تدبیری دیدیم، باید کنار بگذاریم، اگرهرکجا تنبلی و کم کاری است، باید با قاطعیت برخورد کنیم وکنار بگذاریم.

وی برلزوم استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای حل این مشکلات تاکید کرد وافزود: باهمانِ توان مضاعف و روحیه ی جهادی باید وارد میدان شد.

نماینده مردم آستانه درمجلس شورای اسلامی گفت: فشارها و تحریم های بین المللی، امروز درعرصه های بین المللی، خودشان را نشان دادند ولی راه برون رفت این است که، اعتماد عمومی مردم را کسب کنیم و برای به دست آوردن این اعتماد عمومی با شفاف سازی با مردم صحبت کنیم یعنی آن چیزی که واقعیت است و آنچه که لازم است مردم بدانند را برای مردم بیان کنیم.

قربانی با اعلام اینکه وقتی مردم واقعیت ها را بدانند همراهی شان بهتراست ومراعات بهتری می کنند، بیان کرد: راه دوم این است که شفاف عمل کنیم، یعنی همه ی ما موظف باشیم، عملکردمان شفاف باشد و آن را برای مردم بیان کنیم و به دور از هر گونه زاویه، مردم بدانند که متولیانشان از وزیر تا استاندار و مدیرکل چه کار می کنند.

وی راهِ سوم را مقابله جدی، با هرگونه رانت و فساد در هر فضایی عنوان کرد وافزود: وقتی درمقابلِ فساد، سهل انگاری می کنیم و وقتی درمقابل رانت، عقب نشینی و تنبلی می کنیم، قطعا فضا طوری می شود که مردم بی اعتماد شوند .

نماینده آستانه با اشاره به اینکه مجلس به وظیفه خود عمل می کند و شرایط موجود را تجزیه و تحلیل، بررسی، تحقیق وتفحص می کند، گفت: مجلس با دو وزیر برخورد کرد، به هر حال من فکرمی کنم، مجلس دراین ایام، خیلی خوب عمل کرده و امروز نمی شود، یک قوه را مسئول دانست.

قربانی خاطرنشان کرد: درست است که کار اجرا با قوه مجریه است ولی به هر حال امروز همه باید وارد میدان شوند وهمه درداخل یک کشتی نشستیم و ازاین بحرانِ شدید اقتصادی باید عبورکنیم.

وی احساسِ ناامنی و خطر را از خودِ ناامنی و خطر، خطرناکتر دانست و افزود: اگر واقعا در بعضی از شرایط کمبود داریم و توان تامین یک سری از کالا های اساسی را نداریم با شفافیت بیاییم و آن ها را بدون تعارف سهمیه بندی کنیم.

نماینده آستانه گفت: اگربرفرض توان تهیه بنزین را نداریم، بیاییم و پمپ بنزین را سهمیه بندی کنیم و به مردم بگوییم نداریم.

قربانی عنوان کرد: درتامین کالاهای اساسی نیز، اگر قرار است، کشورعزیز ما زیر سوال برود، باید همگان سهیم باشند و من معتقدم اگر با شفافیت با مردم صحبت کنیم مردم حتی سهمیه کالا ها را هم می پذیرند.

وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد در تامین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی نداریم، افزود: من هم به گفته ایشان معتقدم، باید دولت و مسئولان این اعتماد را به مردم بدهند و مردم نیز رعایت کنند.

نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه مردم کمی دلهره دارند و مثلا فکرمی کنند، چیزی که امروز خریدند، فردا نمی توانند به این قیمت بخرند، گفت: به همین خاطر، چند برابر مصرفشان تهیه می کنند، ما باید بیاییم با قاطعیت این اطمینان را به مردم بدهیم که کمبود وجود ندارد.

قربانی ابراز کرد: اگر در زمینه تامین بعضی ازکالاها، واقعا توان تولید نداریم، تدابیری بیندیشیم و در زمینه واردات آن کالا ها، اگر به اندازه وفور نمی توانیم وارد کنیم به اندازه نیاز وارد کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد گیلان، تاریخ انتشار: 10مهر1397 ، کدخبر: 15125: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
ما هم امیدواریم فقط بالاتر از تموم امید ها امیدواریمکه منظورتون از بیان این مساله تصویب اف ای تی اف نبوده باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
متاسفانه شرایط فعلی انقدر خوب نیست که صداقت هم باعث ناامیدی و بی اعتمادی مردم میشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین