پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
عباس زارع با اشاره به اینکه تقسیم بندی جغرافیای سیاسی و اعمال سیاست های متفاوت سبب شده تا برخی از نقاط البرز با آسیب های زیست محیطی مواجه شود، گفت: یکی از این عوامل موثر اعمال سلیقه های متفاوت مدیریتی در سطح منطقه است.

شعارسال: عباس زارع رئیس شورای شهر کرج عصر روز سه شنبه در بیست ویکمین جلسه شورای استان البرز که با حضور مدیران کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز به علت مساحت کم و فشردگی جمعیت بالا طی سال های اخیر دچار چالش مشکلات زیست محیطی شده است.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز عوارض زیست محیطی درسطح شهرها خود را نشان خواهد داد، گفت: بروز چنین چالش هایی عوامل مختلفی خواهد داشت که یکی از این عوامل موثر اعمال سلیقه های متفاوت مدیریتی در سطح منطقه است.

رئیس شورای شهرکرج تصریح کرد: تقسیم بندی جغرافیای سیاسی و اعمال سیاست های متفاوت سبب شده تا برخی از قسمت های جغرافیایی منطقه با آسیب های زیست محیطی مواجه شود که کلانشهر کرج نیز درگیر این معضلات می باشد.

زارع با اشاره به تفکیک های صورت گرفته در سطح شهرها، گفت: موضوع مهم بحث نگهداشت باغ ها و فضای سبز درشهرها است.

وی در ادامه گفت: قانون حفظ وگسترش شهرها وظایفی برای شهرداری ها در بخش فضاهای سبز تعیین میکند که این قانون ضامن حفظ فضاهای مشجر واقع درمحدوده شهرها است اما اعمال سلیقه و ضوابط مختلف در یک منطقه جغرافیایی خاص موجب اتخاذ سیاست های متفاوتی شده است.

زارع با اشاره به کمیسیون ماده هفت گفت: هر شهر سبکهای خود را اتخاذ میکند و بسیاری از تخریب باغ های شهری کشور در سال های گذشته متاثر از سیاست هایی بوده که در کمیسیونها اعمال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: بنده به نماینده کرج جناب کولیوند هم گفتم تا ستادی ایجاد شود تاسیاست های زیست محیطی جمعیتی بین شهروندان همگون شود و اقدامات در حوزه فضای سبز در تمام شهرستانها اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: درختان کنار جاده ها که شامل چنارهای بزرگی می شود در حال خشک شدن است و هیچکس مسئولیت آنها را به عهده نمی گیرد.

رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: در پدیده ریزگردها هرچند اعتباراتی برای کنترل کانون های ریزگرد از محل منابع دولتی تامین می شود اما در شهرها عوامل انسانی در گسترش آلودگی هوا دخیل هستند.

وی با اشاره به کاهش شدید سطح آبی تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد گفت: همه دستگاه هایی اجرایی برای مهار این پدیده باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: استان البرز ۱۰ سال پیش به اندازه زمان کنونی مشکلات زیست محیطی نداشت اما امروز دامنه این مشکلات گسترش یافته است.

زارع بابیان اینکه اگر وضعیت به شکل کنونی پیش برود ظرف چند سال آینده شرایط محیطی شهرهای استان برای سکونت مردم مناسب نخواهد بود، گفت: همه دستگاه ها از جمله شهرداری برای پیشگیری از خشک شدن درختان کنار خیابان ها و مناطق کوهستانی همکاری کنند.

رئیس شورای شهرکرج در پایان گفت: پدیده ریزگردها و آلودگی هوا به واسطه افزایش مهاجرت ها، ساخت وسازهای بی رویه، مصرف بی رویه آب های سطحی و زیر زمینی و خشکسالی طی دهه اخیر در استان البرز از مشکلات جدی و آزار دهنده کنونی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قدس آنلاین، تاریخ انتشار: 11مهر1397 ، کدخبر: 622747: www.qudsonline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
این سلیقه ای عمل کردن مدیران داره روز به روز بیشتر به مردم و اکوسیستم ضربه میزنه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین