پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۰۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: بخش تولید به خاطر وضعیت ارزی و التهابات موجود و بی ثباتی دلار بیشترین لطمه را متحمل می‌شود.

شعارسال: مسعود مهدیزاده ظهر روز دهم مهرماه در کارگروه رفع موانع تولید که در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با سیاست‌ها دولت به ثباتی در بازار ارز برسیم و تولیدکنندگان نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در حوزه تولید بسیار زیاد است، عنوان کرد: امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنعت باشیم.

مهدی‌زاده با اعلام اینکه تاکنون در حمایت از سرمایه گذاری در خراسان اقدامات خوبی صورت گرفته است، یکی از این اقدامات را مربوط به حمایت کمیسیون های قضایی از سرمایه گذاری‌های مشروع در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور در حوزه دستگاه قضایی دانست و افزود: این طرح برکات بسیاری خوبی تاکنون داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه این نشان دهنده عزمی جدی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: در شرایط فعلی تولیدکنندگان در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی به ثبات ارزی برسیم، بیان کرد: دو سه ماه آینده برای تولیدکنندگان ماه‌های پرالتهابی خواهد بود.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح

مهدیزاده با بیان اینکه اتفاقات خوبی در جریان است، عنوان کرد: مردم و تولیدکنندگان به خوبی می‌دانند که چگونه از این پیچ‌ها عبور کنند.

وی با اعلام اینکه بخشودگی مالی یکی دیگر از طرح‌های حمایتی است، یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان را ارزش برافزوده دانست و افزود: در مهرماه برای لایحه مالیات ارزش افزوده در صحن مجلس تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم قانونی مناسب برای تولیدکنندگان به تصویب برسد، بیان کرد: اگر مالیات بر ارزش افزوده اصلاح نشود و به همین طریق ادامه یابد بدون شک لطمات بیشتری را به تولیدکنندگان خواهد زد.

وی با بیان اینکه با کمک تشکل‌های بخش خصوصی در تلاش برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده هستیم، افزود: اگر نرخ ارز تثبیت پیدا کند کمک بسیاری به تولیدکنندگان خواهد زد.

مهدیزاده با اعلام اینکه چند نرخی شدن دلار موجب به وجود آمدن رانت و فساد می‌شود هرچند این اتفاق افتاد، اظهار کرد: ارائه تسهیلات روستایی به شهرک‌های صنعتی یکی از موضوعات دیگری است که پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح در شهرک صنعتی باید تسهیلات روستایی باشد، گفت: ابتدا که این طرح آمد پیشنهادی به استاندار داده شد که نواحی صنعتی باید مشمول این طرح شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه براساس موافقت وزیر وقت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مقرر شد نواحی صنعتی وزارت صنایع و معادن برای استفاده از این طرح جزء پذیرفته شدگان باشند، افزود: هر چند طرح اصرار بر اجرایی شدن آن در خود روستاها داشت اما روستاها مشکلات زیرساخت و زیست محیطی دارد.

استفاده شهرک‌های مرزی از مزایای طرح‌های روستایی در انتظار موافقت

وی ادامه داد: در چند روز گذشته پیشنهاد دیگری به استاندار خراسان داده شد که براساس آن شهرک‌های که در نقاط مرزی و در مناطق محروم هستند از مزایای طرح‌های روستایی استفاده کنند که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه امور موافقت نسبی را اعلام کرده‌اند.

مهدیزاده با اشاره به اینکه براساس تعریف قانون نواحی صنعتی که در نزدیک شهرهای زیر ده هزار نفر هستند مشمول این طرح می‌شوند، ادامه داد: براساس اقداماتی که در دست است تلاش می‌شود موازی کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص شهرک‌های صنعتی برطرف شود.

وی با اعلام اینکه بعضأ تصمیماتی گرفته می‌شود که هیچ شاکله درستی ندارد، گفت: هر چند برخی واحدهای تولیدی در چند ماه قبل با کشورهای دیگر برای صادارات محصول خود قراردادهایی منعقد کرده اند اما به یکباره دستورالعملی برای ممنوعیت صادرات صادر می‌شود که همه را با مشکل مواجه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه این دستوالعمل‌ها را مشمول قراردادهای قبلی هم می‌کنند، افزود: باید دید این تصمیمات غلط از کجا نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هرچند همه حمایت‌ها باید از صادرات باشد اما به یکباره تصمیم مقطعی گرفته می‌شود که لطمه‌ای به تولیدکنندگان وارد می‌شود، به وضعیت روشنایی داخل شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: براساس توافق‌نامه‌ای که با وزارت برق به امضاء رسیده مقرر گردیده چون کل شبکه‌هایی که اجرا می شود با نظارت شرکت برق بوده و از سویی شبکه نیز واگذار می‌شوند به همین خاطر نگهداری هم با خود شرکت‌های برق باید باشد.

مهدیزاده با اعلام اینکه انتظار داریم مسئولان مربوطه شبکه‌های برق را در شهرک‌های صنعتی تحویل بگیرند و نگهداری را انجام دهند، عنوان کرد: بدون شک نگهداری شبکه برق در شهرک‌های صنعتی کار واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی نیست.

حضور مشاورین مالیاتی و تامین اجتماعی در شهرک‌های صنعتی

وی در ادامه به وضعیت تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: از سال قبل به این موضوع ورود کرده‌ایم و اعتباراتی را اختصاص داده‌ایم اما جذب نشده و همچنان پیگیر هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر تا پایان امسال باید تعیین تکلیف و اجرا آن آغاز شود، ادامه داد: آمادگی داریم در خصوص تامین اجتماعی و دارایی در شهرک‌های صنعتی زمینه حضور مشاورین مالیاتی و تامین اجتماعی را فراهم کنیم.

مهدیزاده با اشاره به اینکه متاسفانه برخی تولیدکنندگان اقدام به راه اندازی صنایعی می کنند که به آب بسیار نیاز دارد، افزود: تامین آب برای این واحدها که با بحران منابع مواجه هستیم کار بسیار دشواری است.

وی با اعلام اینکه از نظر قانونی امکان ارائه خدمات به واحدهای خارج از شهرک صنعتی خلاف است، بیان کرد: اگر کسی تمایل داشته باشد آمادگی اعطا و صدور مجوز شهرک تخصصی خصوصی غیر دولتی را داریم.

30 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش

وی با بیان اینکه امسال استان برای سرمایه در گردش تسهیلاتی را در نظر دارد، گفت: اعتبارات خوبی که بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است را برای سرمایه در گردش پیگیری می کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه راه اندازی شهرک‌های صنفی را یکی از سیاست‌های دیگر دانست و افزود: اولین شهرستانی که در آن پیگیر شهرک‌های صنفی بودیم کاشمر بود.

وی با بیان اینکه زمین پیش بینی شده در کاشمر با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: با اعلام شرکت آب این زمین در مسیل سیلاب است و باید جابجایی صورت گیرد.

مهدیزاده با اشاره به اینکه در تلاش برای رفع مشکلات پیش رو هستیم، عنوان کرد: نمی شود در این زمین سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه اکنون منتظر اظهار نظر شرکت آب هستیم، افزود: ساماندهی صنوفی که خارج از شهرک هستند جز سیاست‌های ما هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه مصوبه راه اندازی هشت شهرک صنفی گرفته شده است، بیان کرد: امیدواریم با پاسخ استعلام‌های نهایی تصمیم جدی را بگیریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10مهر1397 ، کدخبر: 138548: www.khorasan.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
در شراط فعلی دولت باید سریعا نرخ ارز رو متعادل کنه که تولید کننده ها بتونن اعتماد کنن و با جدیت شروع به تولید محصولات کنن و موتور اقتصادی کشور بعد از 5 سال رکود روشن بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین