پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۲۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
قدرت خرید کارگران در هفت ماه ابتدایی امسال در حالی با کاهش ۵۰ درصدی همراه است که دولت در قبال افزایش دستمزد یا بسته‌های حمایتی با برگزاری نشست‌های شورای‌عالی کار سکوت کرده است.
شعارسال: سال گذشته حداقل دستمزد کارگران نزدیک به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد تا بخشی از هزینه‌های سبد معیشت تأمین شود.

با گذشت نزدیک به شش ماه از سال اقتصاد کشور شاهد التهابات شدید ارزی بود تا جایی که تورم کشور سیر صعودی به‌خود گرفت.

براساس این گزارش گرانی‌های اخیر به‌قدری سفره کارگران را کوچک‌تر کرد که به‌گفته نمایندگان کارگری، بیش از ۵۰ درصد از قدرت خرید نسبت به پایان سال کاهش پیدا کرده است.

به گزارش آنا، نمایندگان کارگری در تلاش هستند تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان متولی اصلی برای تشکیل جلسات شورای عالی کار ترغیب کنند اما تاکنون در تحقق آن ناکام مانده‌اند.

نمایندگان کارگری معتقدند که وزارت کار برای جبران بخشی از کاهش قدرت خرید کارگری باید علاوه بر افزایش دستمزد، بسته‌های حمایتی در قالب بن‌های الکترونیکی ارائه کنند.

از طرفی نمایندگان کارفرمایی بر این موضوع تأکید دارند که وضعیت بخش تولید به‌قدری نابه‌سامان و در برخی موارد بحرانی است که حتی امکان افزایش یک درصد حقوق کارگری از جیب تولیدکنندگان و کارفرمایان وجود ندارد.

بر همین اساس دولت هم در قبال درخواست نمایندگان کارگری فعلاً سکوت کرده و در قبال حمایت از کارگران واکنشی نشان نمی‌دهد. بنا بر این گزارش، هم‌اکنون بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی در رابطه با موضوع افزایش دستمزد در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 21 مهر 1397 ، کدخبر: 317583 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
جامعه کارگر زیر فشار اقتصادی له میشه

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین