پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اعلام این خبر که حذف قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که ماهیت کار دائمی دارند طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار اجرایی می‌شود،‌ گفت: این موضوع با توجه به دستور رهبری در دیدار کارگران اجرایی می‌شود.
شعارسال: سید هادی ابوی درباره دستورالعمل شماره 40 روابط کار که سال گذشته پس از ابلاغ بلافاصله لغو شد، اظهار داشت: در دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب موضوع طرح امنیت شغلی توسط رهبری عنوان شد که این موضوع در دستور کار شورای سه‌جانبه ملی و شورای عالی کار قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که طبق تبصره 2 ماده 7 قانون کار قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که ماهیت کار مستمر و دائمی دارند حذف شود و همچنین در کارگاه‌هایی که جنبه کار موقت دارند کارگران در 4 نسخه قرارداد امضا کنند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری موضوع قراردادهای کار است، گفت: طبق قانون کار باید در کارگاه‌هایی که کار مستمر انجام می‌پذیرد، قرارداد موقت حذف و قرارداد متناسب با آن با کارگران امضا شود و از طرفی اگر کارگری تخلف کرد طبق آیین‌نامه انضباطی با وی برخورد و تا مرز اخراج هم پیش خواهد رفت.

وی گفت: در خصوص موضوع تبصره 2 ماده 7 هیچ گونه نگرانی متوجه کارفرمایان نمی‌شود و تنها دغدغه و نگرانی جامعه کارگری که در فرآیند کار نیز مؤثر است برطرف خواهد شد.

ابوی تصریح کرد: درخواست ما از دولت این است که قانون کار به طور کامل و به درستی اجرا شود و کارگاه‌های دائم و موقت از یکدیگر تفکیک شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ دوشنبه 13 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 13950213000405، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین