پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۸۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
دو انیمیشن «هستی» و «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی به بخش انیمیشن جشنواره بین المللیFRICINE 2018 برزیل راه یافتند. این جشنواره از 30 اکتبر تا 4 نوامبر برابر با 8 تا 13 آبان در ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.
شعار سال :  در ادامه حضور سه دهه ای فیلم‌های بلند ایرانی در جشنواره‌های خارجی که سینمای ایران را معرفی کرده و در مرتبه بالایی نشاندند، این بار نوبت به انیمیشن ها، فیلم های کوتاه و مستند ایرانی رسیده که در بخش مسابقه جشنواره های جنوب آمریکا تا اروپا به رقابت بپردازند .
 دو انیمیشن «هستی» و «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی به بخش انیمیشن جشنواره بین المللیFRICINE 2018 برزیل راه یافتند.
این جشنواره از 30 اکتبر تا 4 نوامبر برابر با 8 تا 13 آبان در ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.
انیمیشن «هستی» با الهام از موسیقی ریچارد اشتراوس ساخته شده است. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «هر انسان کهکشانی است بی پایان در جهان هستی...»
همچنین «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی طی 2 سال و نیم تهیه شده است و به داستان چشم انتظاری های مادری می پردازد که پسرش در جنگ است. این فیلم از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است.

**نامزدی رستم
دیگر حضور سینمای ایران در جشنواره های خارجی نیز مربوط به انیمیشن است. انیمیشن «بدو رستم بدو» که حالا در جشنواره های مختلف دنیا حضور پیدا کرده و جوایز متعددی نیز کسب کرده است این بار نامزد دریافت جایزه از یک جشنواره در ترکیه شد.
این انیمیشن به کارگردانی حسین ملایمی در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «معماری و شهری» استانبول نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن شد. این جشنواره تا 5 آبان ماه در استانبول برگزار می شود.
«بدو رستم بدو» برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است. رستم پهلوان ملی ایران زمین باید به آینده سفر کند و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. در شهر تهران وی نمی داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا از راه غیر قانونی به هدف برسد!

**آلفابت در آمریکا
انیمیشن کوتاه «آلفابت» نیز در ادامه حضور موفقیت آمیز انیمیشن های ایرانی به بخش مسابقه جشنواره فیلم های حقوق بشری آمریکا راه یافت.
دومین دوره این جشنواره در ایالت داکوتای شمالی برگزار می شود و سپس در شهرهای بیسمارک، فارگو و گرند فورکز طی یک ماه سفر می کند.
«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌هاست الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

**لوتوس در انگلیس
آثار مستند سینمای ایران نیز این هفته یک نماینده در میان فیلم های برگزیده ایران برای جشنواره های خارجی داشت و قرار است فیلم «لوتوس» در انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال انگلستان به نمایش در ‌آید.
مستند «لوتوس» نماینده سینمای ایران در برنامه انجمن رویال پلی تکنیک کورنوال انگلستان است که با 5 فیلم منتخب دیگر از چهار قاره با نام‌های «مبارزه خوب» از برزیل، «مرد ماسه‌ای» از آمریکا، «من آزادم» از نروژ، «آخرین از نوع او» از آلمان، «تونگروس» از هند، رقابت می کند.
این جشنواره از تاریخ 20 تا 21 اکتبر 2018 برابر با 28 تا 29 مهرماه 97 در شهر فالموث واقع در جنوب غربی انگلستان برگزار می‌شود.
انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال در سال 1833، برای ترویج هنرهای مفید و جذاب، تأسیس شده است.
مستند داستانی لوتوس، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که 12 سال در انتظار مجوز ورود به جزیره ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

**جایزه شب تولد
فیلم کوتاه «شب تولد» نیز به عنوان نماینده فیلم کوتاه سینمای ایران این هفته توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «لینز» اتریش را از آن خود کند.
این جشنواره به دلیل توجه ویژه به فیلم‌های کوتاه مستقل، فرصت ویژه‌ای برای به اشتراک‌گذاری تجربیات فیلمسازان مستقل با یکدیگر به شمار می‌آید.
فیلم کوتاه «شب تولد» به کارگردانی امید شمس، از تولیدات مدرسه ملی سینمای ایران است که پیش‌تر نیز حضور موفقی در رویدادهای داخلی و خارجی در حوزه سینمای کوتاه داشته است.
این فیلم کوتاه اتفاقات بین 2 دوست را در یک شب روایت می کند.

** ایرو در برزیل
چهل و دومین دوره جشنواره فیلم سائوپولو از 26 مهر تا ٩ آبان برابر با ١٨ تا ٣١ اکتبر در کشور برزیل برگزار می شود و فیلم «ایرو» از ایران اولین تجربه جهانی خود را در این رقابت پشت سر می گذارد.
هادی محقق پیش از این فیلم «ممیرو» را نیز کارگردانی کرده که از جشنواره‌هایی مانند بوسان کره جنوبی، کازان روسیه، پونا هند، جوایز بهترین فیلم را دریافت کرده است.
حمدالله عزیزی، محمدمهدی آذرخش، حسین قزلباش، مهیار ابروان و زین‌العابدین پناهنده بازیگران فیلم بلند سینمایی «ایرو» هستند.
پخش کننده بین المللی این فیلم محمد اطبایی است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده سیدرضا محقق است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 مهر1397، کدخبر:83067025،/www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
هنرمندان ما توان تسخیر قله های جهانی رو با ابتکارشون دارن
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
در زمینه ی انیمیشن متاسفانه خیلی ضعیف و آروم داریم عمل میکنیم
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
واقعا ما تا حالا اصلا تو این زمینه رشدی نداشتیم. امیدوارم تنورش روشن شه :)
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین