پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تنوع آموزش زبان در مدارس، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و می‌توانیم تنوع در زبان خارجی را اعمال کنیم.

شعارسال: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با نمایندگان معلمان نمونه سراسر کشور که عصردوشنبه در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون پرسشی درخصوص علت فاصله زیاد حقوق معلمان با سایر دستگاه‌ها گفت: البته این فاصله با تمام دستگاه‌ها نیست و با برخی از دستگاه‌هاست و آن هم از 70،60 سال گذشته شکل گرفته و در دولت تدبیر و امید تلاش‌هایی برای کاهش این شکاف انجام شده است.

وی در خصوص بیانات امروز رهبر معظم انقلاب پیرامون آموزش زبان انگلیسی گفت: منعی برای تنوع زبان‌های دیگر به غیر از انگلیسی در آموزش و پرورش وجود ندارد و ما تجربه آموزش زبان‌های دیگر را چه در قبل و چه در بعد از انقلاب داشته‌ایم.

فانی افزود: در حال بررسی این موضوع هستیم و می‌توانیم تنوع در زبان خارجی را اعمال کنیم اما در دهه 60 تجربه خوبی در استفاده از سایر زبان‌ها نداشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر در رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نیازمند استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر و مشارکت آنها در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش هستیم و از جمله ظرفیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان که در هیأت امناء به تصویب رسیده است استفاده از امکانات وزارت علوم و سایر دانشگاه‌ها با مدیریت دانشگاه فرهنگیان است.

وی در خصوص ریاست دانشگاه فرهنگیان گفت: ما گزینه پیشنهادی خود را مطرح کرده و منتظر تصمیم کمیته 5 نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

فانی درخصوص نوسازی و تحول آموزش در آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول کار مطلوبی است که از امسال اجرایی می‌شود و ما در برنامه ششم توسعه و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور از سال 95 این سند اجرایی خواهد شد و مبنای کار براساس این سند است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بحث تحول نظام آموزشی به تدریج در حال بازنگری و بازخوردگیری از کار است و اکنون به پله دهم رسیده‌ایم و این موضوع منطبق با نیازهای کشور است.

فانی ادامه داد: نظام آموزشی زنده و پویاست و در مسیر اجرا، خودش را اصلاح خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس هیأت امنایی گفت: این مدارس در دولت قبل هم بوده است و مدارسی دولتی است که طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده است و هر مدرسه‌ای نمی‌تواند تابلوی خود را برداشته و تابلوی «هیأت امنایی» را نصب کند بلکه این مدارس با هدف ارتقای آموزشی تشکیل می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:13اردیبهشت1395، کدخبر: 13950213001499: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین