پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت گفت: دریافتی فرهنگیان متناسب با بزرگی کارشان نیست و تلاش دولت این است در ۵ سال آینده شرایطی را فراهم کند که دریافت فرهنگیان متناسب با جایگاه آن‌ها باشد.

شعارسال: محمدباقر نوبخت، ظهر روز پنجشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت معلم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات برنامه‌ای که یک فصل در مجموعه سند برنامه برای ارتقاء فرهنگ آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است به 2 گروه قابل تقسیم است.

وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش درسال 92 حدود 12 هزار و 600 میلیارد تومان بود افزود: این بودجه امسال به بیش از 27 میلیارد و 400 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به 3 سال گذشته تقریباً 2 برابر شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دریافتی فرهنگیان متناسب با بزرگی کارشان نیست تصریح کرد: برای کاهش فاصله‌ای حقوق فرهنگیان با اقشار دیگر اقداماتی صورت گرفته است و متوسط حقوق آن ها از یک میلیون و 280 هزار تومان به 2 میلیون و 340 هزار تومان افزایش یافته است.

نوبخت در مورد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: این طرح سال گذشته حدود هزار و 350 میلیارد تومان بار مالی به دوش دولت گذاشت و رقم آن امسال نیز 2 برابر می‌شود و تلاش دولت این است در 5 سال آینده شرایطی را فراهم کند که دریافت فرهنگیان متناسب با جایگاه آن‌ها باشد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه دولت در جهت جبران کاهش حقوق بازنشستگان فرهنگی اقدام کرده است بیان کرد: به‌طور متوسط حقوق بازنشستگان 12 درصد رشد کرده است و برای کسانی که حقوق‌شان زیر 1.5 میلیون تومان است تقریبا 20 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دولت در مورد افزایش بهای برگ سبز چای اظهار داشت: چهارشنبه گذشته در جلسه‌ای که در شورای اقتصاد تشکیل شد افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و پیله ابریشم به میزان تورم به تصویب رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تالاب انزلی یک تالاب بین‌المللی محسوب می‌شود اظهار داشت: با عدم توجه به مسائل زیست محیطی در سال‌های گذشته، وضعیت فعلی تالاب مناسب نیست و با اعتبار ویژه‌ای که دولت در بودجه برای آن در نظر گرفته است نسبت به احیا آن اقدام می‌کنیم.

نوبخت در مورد وضعیت حمل ونقل جاده‌ای گیلان بیان کرد: به علت مهم بودن راه‌های مواصلاتی گیلان، توسعه حمل و نقل گیلان را در محورهای فیروزکوه, هراز, کندوان و رشت به قزوین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اقدامات تکمیلی آزادراه رشت به قزوین را انجام می‌دهیم عنوان کرد: در حال حاضر 3 تونل به صورت رفت و برگشت در حال تکمیل است و در بخش حمل و نقل ریلی هم امیدواریم صدای سوت قطار را بشنویم.

معاون رئیس جمهور در مورد رابطه ایران با روسیه مطرح کرد: این رابطه روز به روز در حال گسترش است و خوشبختانه هم‌سویی 2 کشور باعث نزدیک شدن مواضع سیاسی اقتصادی 2 کشور شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اجلاسیه 3 جانبه بین ایران, آذربایجان و روسیه صورت انجام شده است خاطرنشان کرد: صادرات ایران به روسیه گسترش می‌یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1395، کدخبر: 1067220: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین