پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵
مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان وابستگی برخی از سایت ها به بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که اقدام به سوء استفاده از نام نخبگان و چهره های ماندگار می کنند را تکذیب کرد.

شعارسال: پرویز کرمی گفت: برخی از سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی از نام و عنوان چهره های علمی و نخبگان علمی و حتی بنیاد ملی نخبگان سوء استفاده می کنند که این سایت ها هیچ گونه وابستگی با بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ندارند.

وی از مردم خواست تا از مراجعه به این نوع سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی که بدون هماهنگی مراجع ذی صلاح ایجاد شده اند، خودداری کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: این نوع سایت ها هیچ وابستگی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان ندارند.

کرمی افزود: متاسفانه اخیرا تعدادی سایت با استفاده از نام نخبگان علمی مشغول به اخاذی و کسب و کار غیر مجاز از نخبگان و خانواده های آنان هستند که از نخبگان و خانواده های آنان درخواست داریم برای اطلاع از اعتبار و صحت فعالیت های این نوع سایت ها از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان استعلام های لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نخبگان و خانواده های آنان نباید هزینه ای به این نوع سایت ها پرداخت کنند چراکه پرداخت وجه به این سایت ها علاوه بر کمک ناخواسته به آنها موجب رشد قارچ گونه این نوع مراکز و ضرر و زیان مالی و روحی استعدادهای برتر، جوانان و نوجوانان می شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان گفت: از نخبگان و خانواده های آنها درخواست داریم از مراجعه به سایت های ناشناخته پرهیز کنند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان همچنین یادآورد شد، هر موسسه و مرکز ذی صلاح در این حوزه می بایست از یکی از وزارتخانه های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش دارای مجوز رسمی در حوزه آموزشی یا پژوهشی خود باشد اما کلمه نخبگان به دلیل وجود بنیاد ملی نخبگان منحصرا در اختیار این بنیاد ملی بوده و هرگونه سوء استفاده از این عنوان پیگرد قانونی خواهد داشت.

مشاور بنیاد ملی نخبگان از عموم مردم درخواست کرد با مشاهده موسسات سوء استفاده کننده در این حوزه در استان ها از طریق دفاتر بنیاد نخبگان استانی و در تهران از طریق بنیاد نخبگان استان تهران و یا با مراجعه به سایت http://bmn.ir/ مراتب را اطلاع و استعلام کنند.

اخیرا سایت ها و پایگاه هایی در فضای مجازی راه اندازی شده اند که این سایت ها با استفاده از نام نخبگان و چهره های ماندگار اقدام به دریافت وجه از نخبگان علمی و استعدادهای برتر در سایر حوزه ها می کنند تا آنها را به عنوان نخبه و یا چهره ماندگار معرفی کنند.

این سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی از طریق تماس های تلفنی با فعالین علمی و استعدادهای برتر کشور در حوزه های مختلف ادبی و هنری، خود را مرجع معرفی افراد به عنوان نخبه و چهره های ماندگار معرفی کرده و از این طریق اقدام به اخاذی از افراد مختلف می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1395، کدخبر: 3615843: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین