پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه مک‌گیل مونترال در کانادا موش‌های نری که ورزش می‌کنند، نسبت به موش‌هایی که ورزش نمی‌کنند، صاحب فرزندان سالم‌تری می‌شوند. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که نتایج این مطالعه در مورد انسان‌ها نیز صدق می‌کند یا خیر؛ با این حال معتقدند که برخی از مزایای ورزش کردن والدین به نسل بعد منتقل می‌شود.

شعارسال: نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پدرانی که ورزش می‌کنند، فرزندان سالم‌تری خواهند داشت.

به گزارش ساینس مگ، براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه مک‌گیل مونترال در کانادا موش‌های نری که ورزش می‌کنند، نسبت به موش‌هایی که ورزش نمی‌کنند، صاحب فرزندان سالم‌تری می‌شوند. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که نتایج این مطالعه در مورد انسان‌ها نیز صدق می‌کند یا خیر؛ با این حال معتقدند که برخی از مزایای ورزش کردن والدین به نسل بعد منتقل می‌شود.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد عادات نادرست غذایی و ورزشی والدین می‌تواند روی فرزندان آنها تأثیر بگذارد. برای مثال،‌ مادرانی که در دوران بارداری چاق هستند، کودکانی به دنیا می‌آورند که احتمالاً در بزرگسالی به چاقی دچار می‌شوند، همچنین می‌تواند بیماری‌های متابولیکی (سوخت‌وساز بدن) مانند بیماری‌های قلبی عروقی در فرزند ایجاد کند.

نتایج یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که موش‌های نری که رژیم غذایی با چربی بالایی داشتند، صاحب فرزندانی می‌شوند که به‌طور طبیعی به گلوکز پاسخ نمی‌دهند که یکی از نشانه‌های دیابت نوع دو است. دانشمندان برای این که مشخص کنند عکس این قضیه نیز صحت دارد یا خیر، دست به آزمایش جدیدی زدند. گروه تحقیقاتی برای سه هفته به موش‌های‌‌ نر غذاهای پرچرب دادند. گروهی از موش‌ها به‌طور متوسط ۶ کیلومتر روی چرخ‌وفلک می‌دویدند و گروه دیگر هیچ فعالیت فیزیکی نداشتند. سپس دانشمندان به موش‌ها اجازه جفت‌گیری دادند و فرزندان آنها را تا یک سالگی (میانسالی موش‌ها) تحت نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد با وجود این‌که تمام موش‌های پدر رژیم غذایی پرچربی داشتند؛ اما فرزندانی که پدرشان ورزش می‌کردند متابولیسم بهتری دارند. فرزندان موش‌هایی که فعالیت فیزیکی داشتند، پاسخ بهتری به افزایش گلوکز خون و کاهش سطح انسولین از خود نشان می‌دهند که هر دو از مشخصه‌های دیابت نوع دو است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 1آبان97، کدخبر: 320272، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین