پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: ۴۰ درصد از جمعیت کشور و در حدود ۶۰ درصد تهرانی ها تحرک و فعالیت فیزیکی ندارند.

شعار سال: دكتر باقر لاریجانی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین كنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران كه در هتل المپیك در تهران برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به شرایط اجتماعی كشور و همچنین مسن‌ شدن جمعیت در یك تا دو دهه اخیر، ارائه خدمات حوزه فیزیوتراپی بیش از گذشته احساس خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در یک یا دو كشور دنیا، حدود ۳۰ درصد از جمعیت سالمند است و این رویه در كشور ما در دو یا سه دهه آینده تجربه خواهد شد. روند پیری و سالمندی در جامعه ما قابل توجه است.

لاریجانی با بیان اینكه بسیاری از بیماری های غیر واگیر در كشور رو به فزونی است، ادامه داد: در حال حاضر شیوع دیابت و برخی از بیماری‌های غیر واگیر در كشور افزایش چشمگیری داشته است و این نشان می‌دهد كه در این زمینه باید سناریوهای جدید و برنامه‌های پیشگیرانه جدی را دنبال كنیم.

وی یادآور شد: ایران در زمینه شیوع بیماری‌های غیر واگیر شرایط مناسبی نسبت به كشورهای منطقه ندارد و لازم است كه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر برنامه‌های دقیق‌تری را برای سلامت مردم اجرایی كنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، افزود: یكی از مباحث مهمی كه در حیطه سلامت مردم باید به آن توجه كرد، حوزه فیزیوتراپی و یا توانبخشی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ دپارتمان در رشته فیزیوتراپی در كشور آموزش‌های لازم را ارائه می‌كنند، همچنین ۱۲ مركز تحصیلات تكمیلی فیزیوتراپی و ۶ هزار فارغ‌التحصیل این رشته خدمات توانبخشی به مردم ارائه می‌كنند كه جا دارد به سمت مدل روشن‌تری در این زمینه حركت كنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3616711: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین