پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
نماینده رشت در مجلس می‌گوید نمایندگان سعی کردند به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور رای مثبت دهند زیرا زمانی که رئیس دولت می‌گوید می‌تواند با این افراد کار کند، دلیلی ندارد نمایندگان بخواهند کارشکنی کنند.
شعار سال : بی‌تردید در هفته گذشته، بحث و بررسی بر سر صلاحیت محمد شریعتمداری داغ‌تر از دیگر گزینه‌ها بود. شریعتمداری که در ابتدا مخالفان سرسختی داشت به مرور و با تشکیل جلسات، بسیاری از این افراد را قانع کرد. یکی از این افراد که تا چند روز پیش انتقادات تندی به شریعتمداری داشت، اما در روز جلسه رای اعتماد در حمایت از وزیر پیشنهادی کار نطق کرد، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن آبادی بود.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن آبادی گفته است: چند روز پیش انتقادهایی علیه آقای شریعتمداری مطرح کردم. از این‌رو در فضای مجازی افرادی به من ایراد گرفتند که چرا شما که مخالف آقای شریعتمداری بودید در روز رای اعتماد در حمایت از ایشان سخنرانی کردید؟ همه ما ادعای مسلمانی و ادعای مردانگی داریم. یک شائبه‌ای وجود داشت در رابطه با اتفاقات تلخی که در وزرات صمت علی‌الخصوص در حوزه واردات خودرو صورت گرفته بود.

او می‌گوید: دیروز وزارت اطلاعات نامه‌ای به تاریخ پنجم آبان که من مجاز به انتشار آن نیستم را صادر کرد که در بخشی از آن آمده: «به آگاهی می‌رساند تخلفات صورت گرفته در موضوع ثبت سفارش خودرو در وزارت صمت در بدو امر از سوی مرکز حراست آن وزراتخانه کشف و به مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات منعکس شد و تاکید می‌کند شخص آقای شریعتمداری مدعی موضوع بوده و شخصاً پیگیری جدی برای کشف تخلف را داشته و بارها از وزارت اطلاعات درخواست شناسایی و برخورد با عوامل خاطی را داده بودند لذا برابر اطلاعات و تحقیقات موجود اعلام می‌دارد ایراد اتهام به ایشان مبنی بر سفارش ویژه متخلفان از نظر این معاونت صحت نداشته و از واقعیت به دور است.»

جعفرزاده ایمن آبادی گفته است: معاون اقتصادی وزیر اطلاعات شخصاً این نامه را امضا کرده و به ما داد. دیروز هم در حاشیه جلسه رای اعتماد دو، سه بار رابط وزارت اصلاعات با مجلس پیش من آمد و گفت این صحبت‌هایی که شما در مصاحبه‌های خود علیه آقای شریعتمداری داشتید درست نیست و ایشان در این ماجرا مبرا از هرگونه تقصیری هستند.

او افزود: من هم مسلمان هستم و اگر جایی اشتباه کردم، باید با صراحت بگویم که اشتباه کردم. احساس کردم به آقای شریعتمداری ظلم شده و از حیث همین ظلم من از او دفاع کردم و از این دفاع افتخار می‌کنم. این کار من به این معنی نبود که آقای شریعتمداری در کارش در وزارت صمت مشکلاتی نداشته، اتفاقاً در آنجا مشکلاتی بوده و از آقای رحمانی وزیر جدید صمت خواستیم این مشکلات را حل کنند. من در مجموع دفاع خودم از آقای شریعتمداری را درست می‌دانم و همه دیدیم که ایشان چه رای بالایی را از نمایندگان برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مرجع من برای بررسی شبهات و رسیدن به واقعیت نهادهایی مثل وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است لذا نمی‌توانم برای برای گرفتن یک تصمیم بزرگ چشم و گوش خودم را به صداهای دیگر بسپارم. وقتی وزارت اطلاعات مکتوب نظرش را در خصوص آقای شریعتمداری اعلام می‌کند چرا من باید بر حرف و نظر دیگری تاکید کنم.

جعفرزاده گفته است: من خودم یک فرد رسانه‌ای هستم اما یک خانم فعال در رسانه که من هم خیلی شناختی روی ایشان نداشتم به قصد آنکه خود را قهرمان نشان دهد مطالب کذب و خلاف قانونی را بر علیه آقای شریعتمداری منتشر کرده است. به ایشان توصیه می‌کنم اگر به شرافت قلم اعتقاد دارند مطالب خود را اصلاح کنند؛ همانطور که من اشتباه خود را اصلاح کردم. زیرا من به آخرت هم اعتقاد دارم و نمی‌خواهم پیش درگاه خداوند شرمنده باشم. البته من این آمادگی را دارم که اگر این خانم اصرار بر حرف‌های خود دارد با ایشان مناظره‌ای داشته باشم تا واقعیت‌ها در آن مناظره بر همگان روشن شود.

عضو کمیسیون مستقلین مجلس در ارزیابی خود از اینکه فراکسیون مستقلین به عنوان تنها فراکسیون مجلس که از هر چهار وزیر پیشنهادی دفاع کرد، گفت: فراکسیون مستقلین دیروز قبل از ظهر، انتخاباتی را برگزار کرد و افراد نظر خود را در خصوص چهار گزینه اعلام کردند. جالب است بدانید که درصد رای فراکسیون ما با رای نهایی چهار گزینه پیشنهادی رییس جمهور بسیار نزدیک بود. یعنی در فراکسیون ما به ترتیب آقایان رحمانی، دژپسند، شریعتمداری و اسلامی بیشترین رای را کسب کردند و حتی نسبت رای آن‌ها با رایی که در صحن به این افراد داده شد با یک درصد خیلی اندکی همان نظر فراکسیون بود.

او ادامه داد: امیدوارم چه سیاستمداران داخل و چه اعضای دو فراکسیون دیگر مجلس بیش از پیش به نقش و جایگاه فراکسیون مستقلین پی برده باشند. جسارت و شجاعت فراکسیون مستقلین شایسته تقدیر است زیرا ما برای چندمین بار قبل از تشکیل جلسات و قبل از آنکه حرف‌ها را گوش کنیم استمزاجی نظر جامع مجلس را اعلام می‌کنیم. برخی دوستان ما در فراکسیون از ضریب نفوذ بالایی در صحن برخوردارند و در این رابطه بسیار تاثیرگذارند. شاید صدای طبل فراکسیون مستقلین مثل فراکسیون‌های دیگر بلند نباشد اما فراکسیونی عملگرا و واقع‌گرا داریم.

نماینده رشت گفته است: ما از هر چهار گزینه پیشنهادی آقای روحانی برای تصدی وزارتخانه‌ها حمایت کردیم و تنها به خاطر ملت ایران، زیرا اعتقاد داشتیم کابینه دولت باید کامل باشد. وقتی رییس جمهور می‌گوید می‌توانم با فلانی کار کنم لزومی ندارد مجلس کارشکنی کند زیرا ما از اهرم‌های نظارتی برای رصد عملکرد وزرا برخورداریم و می‌توانیم هر وقت نیاز شد از این ابزارها به نحو احسن استفاده کنیم. فراکسیون مستقلین بدون توجه به دعواهای سیاسی تمام هم و غم خود را بر حل مشکلات مردم گذاشته و باید با احترامی که برای همکاران خود قائلم بگویم دوستان چپ و راست ما در مجلس نگاه‌شان به مسائل صرفاً سیاسی است.

جعفرزاده می‌گوید: هفته گذشته از دفتر آقای رییس جمهور با فراکسیون ما تماس گرفته شد که از بین روزهای دوشنبه تا چهارشنبه یک روز را برای ملاقات با آقای روحانی انتخاب کنیم که اتفاقاً فراکسیون ما به خاطر اینکه شائبه سیاسی در آستانه رای اعتماد به وزرا بوجود نیاید این جلسه را کنسل و در صورت صلاحدید آقای رییس جمهور به آینده موکول کردیم. البته باید گفت که فراکسیون مستقلین برای دیدار با رییس جمهور ولع و حرص ندارد و اگر ایشان علاقه‌مند بودند حتماً از این فراکسیون برای دیدار و هم‌اندیشی دعوت خواهند کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد24، تاریخ انتشار 6 آبان 97، کدمطلب:152493 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
وزارت نگفت که به کی ربط دارد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
ا.ف75
اینکه رئیس وزارت اطلاعات رو کی تعیین میکنه معلوم پس نیازی هم نیست بگه که جناب وزیر ارتباطی دارهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین