پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
نماینده سازمان ملل در امور سوریه با دیپلمات‌های بلندپایه کشورهای موسوم به گروه کوچک درباره حل بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

شعار سال: دفتر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که وی در چارچوب روند ژنو درباره حل بحران سوریه رایزنی‌هایی با دیپلمات‌های بلندپایه کشورهای گروه کوچک شامل مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان، انگلیس، و آمریکا در لندن انجام داده است.

بر اساس بیانیه دفتر دی‌میستورا این رایزنی‌ها با هدف تبادل دیدگاه‌ها صورت گرفت و مبتنی بر جدیت و حرکت شتابان به سوی تاسیس کمیته قانون اساسی در سوریه بود.

طبق این بیانیه دی‌میستورا علاوه بر این مذاکرات با نصر الحریری رئیس هیئت مذاکرات معارضان سوری نیز دیدار کرددفتر دی‌میستورا همچنین اعلام کرد که دی‌میستورا در آینده‌ای نزدیک مشورت‌هایی با دیپلمات‌های بلندپایه کشورهای ضامن روند آستانه و سوچی برای حل بحران سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه انجام خواهد داد.

نماینده ویژه سازمان ملل هفته گذشته با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد و گفت که نتایج سفر خود به سوریه را برای دبیرکل سازمان ملل تشریح خواهد کرد.

گفتنی است که دی‌میستورا روز چهارشنبه هفدهم اکتبر گذشته اعلام کرد که وی تا پایان ماه نوامبر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند اما در عین حال تاکید کرد که تا آن موقع به وظایف خود عمل خواهد کرد.

دی‌میستورا از اواسط ماه می سال 2014 میلادی جایگزین الأخضر الإبراهیمی نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 آبان 97، کد مطلب: 1864818، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین