پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۶۷۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید از قابلیت بانک‌های دولتی برای سوق دادن مردم به سمت خرید کالای داخلی استفاده کرد، گفت که در تامین مالی باید نقدینگی را به سمتی هدایت کنیم که از حالت تورم‌زا به موتور رشد اقتصادی تبدیل شود.
شعار سال: وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید از قابلیت بانک‌های دولتی برای سوق دادن مردم به سمت خرید کالای داخلی استفاده کرد، گفت که در تامین مالی باید نقدینگی را به سمتی هدایت کنیم که از حالت تورم‌زا به موتور رشد اقتصادی تبدیل شود.

فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم معارفه خود، در مورد مساله اصلاح نظام بانکی که یکی از وعده‌های او در مجلس شورای اسلامی بود، اظهار کرد: در بانک‌های دولتی از یک طرف به دنبال کاهش معوقات بانکی و از طرف دیگر کاهش دارایی‌های راکد و بنگاه‌داری هستیم تا بتوانیم قدرت اعطای تسهیلات را در بانک‌ها افزایش دهیم.

او با بیان اینکه وزیر اقتصاد و دارایی رییس مجمع ۱۰ بانک است و این بانک‌ها باید به صورت موثر ایفای نقش کنند، درباره اعطای تسهیلات در بانک‌های دولتی برای حمایت از تولید ایرانی تصریح کرد: ما از این قابلیت بانک‌های دولتی برای سوق دادن مردم به سمت خرید کالای داخلی استفاده می‌کنیم. در تامین مالی باید نقدینگی را به سمتی هدایت کنیم که از حالت تورم‌زا به موتور رشد اقتصادی تبدیل شود. در این چارچوب، طرح‌هایی وجود دارد که در آینده نزدیک اجرای آنها آغاز خواهد شد.

دژپسند همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره عزل و نصب مدیران بانک‌های دولتی گفت که عزل و نصب مدیران بانک‌های دولتی در حیطه اختیار وزارت اقتصاد و دارایی است و این فرصت برای ما فراهم است که مطابق قانون، در این‌باره کار خود را انجام دهیم.

وزیر اقتصاد در ادامه، تقویت نقش بورس، واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی، افزایش تاثیر دارایی‌های دولت در فرایند رشد و توسعه، فعال‌سازی بانک‌ها و اصلاح نظام بانکی را اولویت بعدی این وزارتخانه دانست و گفت: نظام مالیاتی را باید به این سمت ببریم که پایه‌های جدید تامین مالی دولت را شناسایی کنیم نه اینکه به مودیان مالیاتی فعلی فشار بیاوریم.

دژپسند با تاکید بر اینکه جلب مشارکت مردم برای عبور از شرایط کنونی مهم‌ترین اولویت اوست، خاطرنشان کرد: ملت ایران سال‌های سال است که تجربه تحریم‌ها را دارد و همت و کار جمعی، عبور از این شرایط را تسهیل می‌کند. با اتکا به داشته‌ها و استفاده درست از آنها می‌توان از راه سختی که دشمن برای آسیب زدن به هویت ملی ما طراحی می‌کند، عبور کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار: 12 آبان 1397، کدخبر: 97081205893 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
ا.ف75
هر موفع حرف از برنامه های جدید از دولت روحانی میشه تن من مث بید می لرزه! من میگم مملکت رو ول کنین به همین حالت بره تا رییس جمهور بعدی بیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
اینکه باید فلان کار رو انجام بدیم حرف خوبی ولی چرا تو انجام قدمی بر داشته نمی شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین