پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
وزارت خارجه عراق، بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و اهانت به سازمان «الحشد الشعبی» را نقض عرف دیپلماتیک و اصل احترام متقابل میان کشورها دانست.

شعارسال: وزارت خارجه عراق، بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و اهانت به سازمان «الحشد الشعبی» را نقض عرف دیپلماتیک و اصل احترام متقابل میان کشورها دانست.

وزارت خارجه عراق، از سفارت آمریکا در بغداد خواست تا آن بخش از بیانیه منتشر شده خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» را که طی آن، نیروهای «الحشد الشعبی» را شبه‌نظامیان طائفه‌ای توصیف کرده، حذف کند.

وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، اعلام کرد که بیانیه سفارت آمریکا در بغداد در خصوص تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه کشور همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران را دنبال کرده است و امیدوار است که بخش دوم این بیانیه را که طی آن عرف دیپلماتیک و احترام متقابل دو کشور که اصلی مهم در حقوق بین‌الملل است، نقض شده، حذف شود.

این وزارت‌خانه تاکید کرد: عراق مخالف دخالت خارجی در امور داخلی خود است. به‌ویژه درباره قضایای اصلاحات امنیتی داخلی و ساختار نیروهای امنیتی که تحت فرمان نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: عراق می‌خواهد سفارت آمریکا این اظهارات ضد قوانین و عرف‌های بین‌المللی را از بیانیه خود حذف کند و از تکرار چنین اقدامی پرهیز کند و قوانین بین‌الملل را که موجب تقویت عملکرد آن در عراق به عنوان میزبان این سفارتخانه، رعایت کند.

در 31 اکتبر، سفارت آمریکا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که تنها 6 روز به موعد نهایی اعمال تحریم‌ها [علیه ایران] باقی مانده، نظام ایران برای آنکه با آن به عنوان یک کشور عادی برخورد شود، باید به حاکمیت عراق احترام گذارد و اجازه دهد تا شبه‌نظامیان طائفه‌ای خلع سلاح شوند و مجددا در نیروهای امنیتی ادغام شوند.

دیروز (3 نوامبر)، «سلمان الغریباوی» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست «مقتدی صدر»، سفارت آمریکا در بغداد را به اتخاذ سیاست خصمانه علیه کشورهای همسایه عراق متهم کرد و از وزارت خارجه کشورش خواست تا مانع استمرار این سیاست شود.

وی افزود: وزارت خارجه عراق باید مانع رفتارهای خصمانه و تهدید کشورهای همسایه از سوی سفارت آمریکا بغداد شود. تهدید کشورهای همسایه از بغداد، بر روابط منطقه‌ای عراق تاثیر دارد و موجب تشدید بحران در منطقه می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:13 آبان 1397 ، کدخبر: 13970813000130،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین