پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۶۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با انتقاد از اعمال خشونت و قُلدری در مدارس گفت: خشونت علیه دانش‌آموزان به هر شکلی که باشد، قابل توجیه نیست و اثرات مخربی بر روح و روان آنها می‌گذارد.

شعارسال:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با انتقاد از اعمال خشونت و قُلدری در مدارس گفت: خشونت علیه دانش‌آموزان به هر شکلی که باشد، قابل توجیه نیست و اثرات مخربی بر روح و روان آنها می‌گذارد.

رضوان حکیم‌زاده (معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تنبیه بدنی دانش‌آموز بوشهری و اعمال خشونت در مدارس گفت: خشنونت در مدرسه مغایر با بحث تعلیم و تربیت است و جریان تربیت را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ این خشونت ممکن است از طرف بزرگترها نسبت به دانش‌آموزان یا حتی بالعکس در مدرسه صورت بگیرد. در واقع خشونت به هر شکلی که باشد، غیرقابل قبول است و اثرات خیلی ناگواری در روح و روان افراد می‌گذارد.

مقابله با تنبیه بدنی در مدارس نیازمند پیگیری مسئولان

وی تصریح کرد: وجود یک نگاه جامع در مورد پیشگیری از خشونت در مدارس ضرورت دارد، زیرا خشونت و تنبیه فقط به شکل فیزیکی نیست. به تعبیر دیگر باید درباره بحث خشونت و قلدری در مدارس به والدین، معلمان و دانش‌آموزان آگاهی لازم را بدهیم و راجع به حقوق‌شان بیشتر با آنها صحبت کنیم تا افراد از این طریق یک نگاه جامع به بحث خشونت و قلدری مدارس داشته باشند و تنها تمرکزها روی وقایع خاص نباشد. قطعا اگر این برنامه و نگاه جامع را داشته باشیم، اتفاقات ناگوار از این دست را کمتر خواهیم دید.

حکیم‌زاده ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به یک راه‌حل و راهکار خوب و مناسب برای رفع تنبه بدنی در مدارس برسیم باید تمام ابعاد و انواع خشونت را بررسی کنیم. همچنین پیگیری این مساله توسط هر یک از افراد ذیربط در آموزش و پرورش در هر سطحی که هستند، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

غفلت از جنبه‌های غیرفیزیکی خشونت در مدارس

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص جنبه‌های دیگر خشونت که روی دانش‌آموزان اعمال می‌شود، توضیح داد: یکی از جنبه‌های تنبیه یا اعمال خشونت که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده جنبه‌های غیرفیزیکی یا کلامی است. این نوع خشونتها اتفاقا تاثیر ماندگارتری روی روح و روان دانش‌آموزان دارد. خشونت کلامی حتی می‌تواند از سوی همسالان نیز انجام شود که در مجموع دانش‌آموز را در بدترین شرایط روحی و روانی قرار می‌دهد.

حکیم‌زاده افزود: اکثریت معلمان و مدیران بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند، محیط خیلی خوب و صمیمانه‌ای را در مدارس فراهم می‌کنند، اما در این میان گاهی اوقات ممکن است، اتفاقاتی که مطلوب ما نیست، رخ بدهد، از همین رو معاونت پرورشی آموزش و پرورش و بقیه معاونت‌ها سعی می‌کنند، در برنامه‌هایشان به این موضوع توجه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با افرادی که دانش‌آموزان را تنبیه می‌کنند، یا به نوعی تنبیه را سرلوحه آموزش و یادگیری دانش آموزان قرار داده‌اند؛ برخورد جدی نمی‌شود، گفت: اگر فرض کنیم با برخورد کردن همه مشکلات به طور صددرصد حل می‌شود، نه این طور نیست، چرا که در هر صورت همیشه درصدی از خطا و اشتباه وجود دارد که البته قابل توجیه نیست.

ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به والدین، دانش‌آموزان و معلمان

حکیم‌زاده تصریح کرد: به طور مثال وقتی در حیطه پزشکی یک پزشک تخلف می‌کند، با آن تخلف برخورد می‌شود، اما این برخورد نمیتواند ضامن این باشد که دیگر هیچ پزشکی خطا نکند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: زمانی که با اجتماعات انسانی و افراد زیادی سر و کار داریم، همیشه ممکن است اشتباهی اتفاق بیافتد و با آن برخورد هم بشود، اما علی‌رغم برخوردهایی که شده گاهی وقت‌ها ممکن است، دوباره شاهد اعمال خشونت از سوی دیگر اشخاص باشیم و همانطور که گفتم راهکار این مساله داشتن نگاه جامع و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به والدین، دانش ‌آموزان و معلمان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار13آبان 97، کدخبر: 687890،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
روز به روز در حال گسترش هست و به خونه ها هم کشیده شده! اصلا هم دختر و پسر نداره و چیزهایی رو به زبون میارن که اصلا نمیدونن معنیش چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین