پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اتمام مطالعات و آغاز فرآیند ساخت بلندترین برج کنترل و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار خبر داد.و افزود می‌توان اذعان داشت که برج کنترل ترافیک بندر چابهار همگام و همسو با مباحث مقررات ملی ساختمان ایران و پدافند غیرعامل طراحی شده است و نکته حائز اهمیت آن که با احداث این برج نه تنها ضریب ایمنی دریایی بندر چابهار افزایش خواهد یافت بلکه به دلیل طراحی منحصر بفرد به عنوان یک نماد گردشگری دریایی به شهر بندری چابهار جلوه ویژه خواهد بخشید.

شعارسال: معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اتمام مطالعات و آغاز فرآیند ساخت بلندترین برج کنترل و ساختمان مرجع دریایی کشور در بندر چابهار خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان با اشاره به کارآمدی حمل و نقل دریایی به‌عنوان یکی از باصرفه‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقل اظهار داشت: کشور‌های مختلف به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در کنار تجهیزات استراتژیک بندری که می‌تواند نقش موثری در قدرت مانور یک بندر تجاری در کلاس جهانی و افزایش ایمنی تردد شناور‌ها و ناوبری ایفاد کند؛ در حوزه دریا و افزایش سهم تجارت دریایی انجام داده‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین الزامات این امر، ایجاد شرایط ناوبری ایمن در حوضچه و کانال بندر است که در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر آن است تا ساختمان برج کنترل دریایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر از سطح دریا احداث کند که در نوع خود بلندترین برج کنترل دریایی کشور و منطقه است که در این سازه استراتژیک، فعالیت‌های کنترل ترافیکی دریایی (VTS)، مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)، (Technical Room) و فضا‌های عملیاتی در نظر گرفته می‌شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سایت انتخاب شده و برج طراحی شده پس از احداث، دید کاملی به محوطه‌های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیر آبراه، دهانه موج شکن، لنگرگاه، فعالیت ادوات و تجهیزات بندری و ... خواهد داشت و در آن فاکتور‌های ایمنی، پدافند غیر عامل و کاهش هزینه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این بنا با ارتفاع حدود ۶۰ متر بر روی زمینی با ارتفاع +۱۸ از سطح دریا (MSL+ ۱۸ و با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود، گفت: این برج به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری بر روی زمین مرتفع، بلندترین سازه کنترل ترافیک دریایی در کل بنادر کشور خواهد بود و به دلیل اهمیت استراتژیک بندر چابهار و پیچیدگی عملکردی می‌تواند به‌عنوان نماد شهر بندری چابهار، جایگاه و جلوه ویژه‌ای را ایجاد کند.

آذر پیکان اظهار کرد: این سازه یک سازه دریایی خاص بوده و ایده طرح آن برگرفته از گرافیک برخورد امواج به صخره‌ها و سواحل دریای مکران است و به گونه‌ای طراحی شده که حس زیباشناختی انسان را ترغیب می‌کند.

وی گفت: می‌توان اذعان داشت که برج کنترل ترافیک بندر چابهار همگام و همسو با مباحث مقررات ملی ساختمان ایران و پدافند غیرعامل طراحی شده است و نکته حائز اهمیت آن که با احداث این برج نه تنها ضریب ایمنی دریایی بندر چابهار افزایش خواهد یافت بلکه به دلیل طراحی منحصر بفرد به عنوان یک نماد گردشگری دریایی به شهر بندری چابهار جلوه ویژه خواهد بخشید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار : 24آبان 97 ، کد خبر:6731158 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین