پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
یکی از راه‌های پیشگیری یا درمان افسردگی، تصحیح رژیم غذایی است. در این مطلب به برخی از نکات مرتبط با تغذیه و ارتباط آن‌ها با افسردگی می‌پردازیم.

شعارسال: یکی از راه‌های پیشگیری یا درمان افسردگی، تصحیح رژیم غذایی است. در این مطلب به برخی از نکات مرتبط با تغذیه و ارتباط آن‌ها با افسردگی می‌پردازیم.

شیر:

یک منبع بسیار غنی ویتامین D، که کمبود آن می‌تواند باعث بروز علائم اولیه‌ی افسردگی و اختلالات مختلف شود، شیر است. مطالعاتی در نروژ نشان داده‌است، افرادی که از مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کنند در مقابل ابتلا به بیماری افسردگی مقاوم‌تر هستند.

گوشت بوقلمون:

گوشت این پرنده حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که بدن برای تولید سروتونین به آن نیاز دارد. همانطور که محققین ادعا کرده‌اند، عملکرد و فعالیت شیمیایی مغز در بروز علائم افسردگی نقشی کلیدی دارد و در حقیقت داروهای ضدافسردگی با هدف قرار دادن مصرف سرتونین توسط مغز، بر علائم این بیماری اثر می‌گذارند.

هویچ:

هویچ منبع بتا کاروتن است. بتا کاروتن در کدوحلوایی، اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و طالبی نیز وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند که بین این ماده غذایی (بتا کاروتن) و کاهش سطح افسردگی ارتباط وجود دارد.

قهوه:

این نوشیدنی می‌تواند به صورت موقت سطح انرژی را بالا ببرد و اثرات افسردگی را کاهش دهد. اما اگر مبتلا به افسردگی پس از زایمان یا اختلال پَنیک (اضطراب فراگیر) هستید، مصرف قهوه می‌تواند علائم بیماری شما را تشدید کند.

سبزیجات:

سبزیجاتی که برگ‌های سبزرنگ دارند، حاوی ویتامین B9 (فولات) هستند، که سلول‌های مغز برای عملکرد مناسب و جلوگیری از افسردگی به آن نیاز دارد. این ویتامین در عدس، لوبیا و مارچوبه نیز به وفور یافت می‌شود.

ماهی سالمون:

این ماهی حاوی چربی‌های اشباع شده‌است که محققان عقیده دارند برای مبارزه با افسردگی مفید است. یکی از مهم‌ترین چربی‌های موجود در ماهی سالمون، اسیدهای چرب اُمگا-3 هستند که بر سلول‌های مغز اثر گذاشته و از این طریق، خلق و خو را بهبود می‌بخشند.

از مصرف چه موادی باید پرهیز کرد؟

الکل:

با مصرف الکل ممکن است به صورت موقت احساس کنید که از اختلالات روحی و روانی رها شده‌اید اما این احساس، لحظه‌ای است و پس از مدتی حتی اثر داروهای ضدافسردگی را هم کاهش می‌دهد.

میان وعده‌های ناسالم:

خوراکی‌ها و غذاهای آماده، باعث سیری زودرس می‌شوند. غذاهای فراوری شده با حجم زیاد چربی یا قندی که دارند، با تحت تأثیر قرار دادن فعالیت مغز، باعث ایجاد علائم افسردگی می‌شوند.

یکی از بهترین اقداماتی که برای جلوگیری از پیشرفت افسردگی می‌توان انجام داد، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حاوی مقادیر زیادی سبزیجات و میوه و پروتئین است. اما توجه داشته باشید که اگر علائم افسردگی شدت بیابد، اولین اقدامتان باید مراجعه به پزشک باشد و برای تنظیم رژیم غذایی نیز با پزشک معالج خود مشورت کنید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از سایت خبری تحلیلی برترین ها،تاریخ انتشار : 22آبان 97 ، کد خبر:796506 www.bartarinha.ir ،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین