پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
گروهی از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با تولید سرنگ اینفلیتور برای انجام جراحی قلب باز در داخل کشور برای نخستین بار، سبب صرفه‌جویی ارزی سالانه ۴.۵ میلیون یورویی شدند.

شعار سال: سرنگ اینفلیتور برای تنظیم فشار مایعی به کار می رود که در حین عمل جراحی آنژیو پلاستی به بدن تزریق می شود. این محصول تا به امروز از کشورهایی مانند چین، فرانسه و غیره وارد کشور می شد. اما به همت گروهی از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران برای نخستین بار با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید شده است.

این سرنگ در کنار ده‌ها نوآوری علمی و پژوهشی محققان جوان کشور و شرکت های استارت اپ در جشنواره کار صدف در دانشگاه علم و صنعت ایران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

خان احمدی مدیر مرکز نوآوری اکسیژن دانشگاه علم و صنعت ایران در توضیح دلایل و نحوه تولید این سرنگ گفت: با توجه به گرانی شدید ارز در ماه های اخیر، واردات این سرنگ دشوار شده و قیمت آن از حدود 120 هزار تومان به حدود 250 هزار تومان افزایش یافته است.

از همین رو پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران ابتدا نمونه سازی اولیه این محصول را انجام دادند و در تعامل با مهندسان مکانیک دانشگاه و به خصوص آقایان سکادفکر و مربوبی توانستند کیفیت آن را ارتقا دهند.

وی افزود: چالش بزرگ در زمینه تولید این سرنگ کسب مجوز داخلی با توجه به استانداردهای متنوعی است که باید در این زمینه رعایت شود. با تعامل خوب و همراهی وزارت بهداشت بخصوص رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی این وزارتخانه موانع موجود برطرف شده و این محصول آماده تولید انبوه در مهرشهر کرج بوده و قرار است هفته آینده خط تولید سرنگ یادشده در منطقه آزاد اقتصادی پیام با حضور مسئولان وزارت بهداشت افتتاح شود.

خان احمدی در مورد قیمت تمام شده این سرنگ گفت: تلاش می کنیم این سرنگ را با قیمت قبلی و معادل با قیمت قبل از آغاز گرانی ارز در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. باید توجه داشت که این دستاورد مهم از خروج سالیانه 4.5 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28 آبان 1397 ، کدخبر: www.farsnews.com ،13970828000606

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
م.آ75
متاسافانه عدم اتکا به جوانان داخل وعدم اطمینانباعث عقب ماندگی کشور شده شده امیدوارم ای از طرح حمایت بشه تا تولید بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین