پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۷۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰
پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد، همزمان با لغو تحریم های ایران و افزایش اعتماد به نفس در اقتصاد این کشور، گروه مالی پاسارگاد، مالک دومین بانک بزرگ ایران، در حال ارزیابی مساله فروش بخشی از سهام هلدینگ انرژی این گروه است.

شعار سال: بلومبرگ نوشت، 'مجید قاسمی' رئیس هیات مدیره شرکت توسعه انرژی پاسارگاد و مدیرعامل بانک پاسارگاد که برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری در ایران به زوریخ سوئیس سفر کرده است، در مصاحبه ای در این شهر گفت: ما احتمالا امسال بخشی از سهام برخی از کمپانی های خود، از جمله شرکت توسعه انرژی پاسارگاد، را برای عموم به فروش می گذاریم.

این فروش سهام ممکن است در سال جاری ایران که در ماه مارس به پایان می رسد و یا در نهایت، سال آینده ایران انجام شود. ارزش این سهام که هزاران میلیارد ریال است، احتمالا از طریق فرابورس به فروش گذاشته می شود.
قاسمی افزود، شرکت توسعه انرژی پاسارگارد که در زمینه تولید برق و نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می کند، با طرحهایی به ارزش تقریبی 12 میلیارد دلاری ، از جمله ساخت خط لوله گاز 2.2 میلیارد دلاری برای صادرات گاز به عراق، کار می کند.
قاسمی خاطر نشان کرد، این گروه همچنین ممکن است بخشی از سهام شرکت های تحت اداره شرکت توسعه صنایع معدنی خاورمیانه را نیز به فروش بگذارد که البته، عرضه سهام این مجموعه ها نیازمند گرفتن مجوز برای فهرست شرکت هایش در بورس تهران است.
بر اساس این گزارش، ایران که دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه است، در پی یک دهه انزوای اقتصادی و سیاسی، در حال حاضر قادر به افزایش صادرات نفت خود و اتصال دوباره بانک های خود به سیستم مالی جهانی است.
شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی پس از لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای به دست آوردن بازار این کشور 78 میلیون نفری هستند. ضمن اینکه ایران به لحاظ جایگاه ژئوپلیتیکی دسترسی مطلوبی به بازار 400 میلیون نفری همسایه های خود دارد.
بلومبرگ در ادامه به نقل از 'نیکجو' رئیس گروه مشاوره مدیریت فروش بانک سرمایه گذاری امین، بزرگ ترین موسسه در نوع خود در ایران افزود: سرمایه گذاران خوش بین تر شده اند و در بازار (ایران) سرمایه گذاری کلانی کرده اند. هزینه بسیار بالای دیون، افزایش سرمایه از طریق فروش سهام را برای شرکت ها جذاب کرده است.
نیکجو افزود، با توجه به اینکه سهام به فروش گذاشته، زیر قیمت واقعی قیمت گذاری شده بود، اکثر آنها در بازار ایران موفقیت آمیز بود. سرمایه گذاران جدید خارجی که می خواهند در بازار عمومی ایران سرمایه گذاری کنند نیز بازار فروش سهام را جذاب خواهند یافت. این بازار منتظر پس از تجربه سال ها شرایط بد، اکنون در انتظار انبوهی از نامزدهای بالقوه فروش سهام است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 82072431 www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
از مدیریت خاص بانک پاسارگاد واقعا خوشم میاد. کثیف کار نمی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین