پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
معاون حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان گفت رویکرد دولت آمریکا علیه قراردادها و معاهدات بین‌المللی تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

شعارسال:معاون حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان گفت رویکرد دولت آمریکا علیه قراردادها و معاهدات بین‌المللی تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

غلامحسین دهقانی معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی در لاهه به‌سر می‌برد، با هوگو سیبلس دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان واقع در کاخ صلح لاهه دیدار و گفتگو کرد.

دهقانی در این دیدار بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات تأکید کرد و به بیان تاریخچه‌ای از نگرش انسانی کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی علی‌رغم تحمیل جنگی خانمانسوز و حملات شیمیایی ضدانسانی علیه شهرهای ایران پرداخت.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین الملل هیئت حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری، این نگرش را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی قلمداد کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص موافقتنامه همکاری امضاشده فی‌مابین و موضوع موافقتنامه میزبان گفتگو کردند و مقرر شد موارد مطرح‌شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار2 آذر 97، کدخبر: 1882286 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.م77
به نظر نمیرسه اروپایی ها این تهدید رو جدی بدونن اقای دهقانی :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.آ75
فکرکنم اصلا کسی تو دنیا به حرف این مسول اطلا توجهی نداشته باشه چون که در نهاد بین المللی انچه مهم نظر امریکا هستش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ع.ق74
خود امریکا اصن واسه خودش بین الملله عالمه
همه چیز باید مطابق میل اونا باشه وگرنه غلطه حتی صلح جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین