پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
نتایج یک نظر سنجی که روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد که مردم انگلیس هشدار 'مارک کارنی ' رئیس بانک مرکزی این کشور در خصوص عواقب منفی خروج از اتحادیه اروپا را بیش از اظهارات سیاستمداران کشورشان جدی گرفته اند.
شعارسال: تازه ترین نتایج نظر سنجی موسسه تحقیقاتی «بی.ام.جی» که به درخواست روزنامه ایونینگ استاندارد صورت گرفته، حاکی است که 16 درصد از آراء خاکستری به اظهارات مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس در خصوص عواقب برگزیت اعتماد می کنند.

بر اساس این نظر سنجی بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از طرفداران برگزیت با کسب 13 در صد آراء در مقام دوم، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با کسب 11 درصد و جرمی کوربین با کسب 8 درصد به ترتیب در مقام سوم و چهارمی چهره هایی قرار دارند که اظهاراتشان در خصوص برگزیت بر تصمیم آراء خاکستری مردم انگلیس تاثیر گذار است.

نکته قابل توجه اینجاست که میزان تاثیر گذاری اظهارات جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس در خصوص عواقب برگزیت بر آراء خاکستری تنها یک درصد گزارش شده است.

روزنامه ایونینگ استاندارد به نقل از «مایکل ترنر» از موسسه تحقیقاتی «بی.ام.جی» نوشت: اظهارات هشدار گونه رئیس بانک مرکزی [درخصوص عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا] برگ برنده کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، نظرسنجی یاد شده از طریق مصاحبه با یکهزار و 521 تن در سنین 21 تا 26 سال صورت گرفته است.

کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس پنجشنبه گذشته ضمن اشاره به عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، هشدار داد که این مساله سبب رکود اقتصادی، کاهش ارزش پوند، افزایش تورم، آسیب رساندن به رشد اقتصادی و افزایش بیکاری می شود.

اعضای کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس در نشست این کمیته ضمن دادن رای به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی، هشدار دادند که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی با مشکل تعیین نرخ بهره بین بانکی مواجه خواهد.

اعضای کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس همچنین هشدار دادند که در صورت برگزیت، باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم و کاهش ارزش پوند صورت دهند.

کمیته یاد شده تصریح کرد: در صورتی که ابهامات پیرامون مناسبات تجاری با انگلیس افزایش یابد، ممکن است ارزش پوند به شدت کاهش یابد. علاوه بر آن سرمایه گذاری در عرصه تجاری به تاخیر افتاده و بیکاری افزایش یابد.

این کمیته خاطر نشان ساخت که از نوامبر سال گذشته تاکنون ارزش پوند به دلیل ابهامات پیرامون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 9 درصد کاهش داشته است.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز به دنبال نشست یاد شده به خبرنگاران گفت که در صورت برگزیت احتمال رکود اقتصادی بسیار زیاد است.

'کریستین لاگارد' رییس صندوق بین‌المللی پول نیز امروز ( جمعه) با برشمردن عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، گفت که سوق دادن این کشور به‌ طرف رکود اقتصادی و افزایش احتمالی نرخ بهره ازجمله عواقب این مساله خواهد بود.

در حال حاضر با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری این‌همه پرسی، مسئله ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا علاوه بر تشدید دامنه فعالیت هر دو جناح داخلی مخالف و موافق برگزیت در داخل این کشور، بیش‌ازپیش ابعاد فراملی یافته است و تاکنون نیز شماری زیادی از نهادهای اقتصادی و مالی ، سیاستمداران جهان خصوصاً رهبران اروپایی درارتباط با آن موضع گرفته‌اند.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن در انگلیس برگزار شود.

در صورتی که رای دهندگان انگلیسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دهند، سازوکارهای اقتصادی و روابط تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا باید بازتعریف شود.

با اندكي تلخيص و اضافات، برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1395، كد مطلب: 82072987، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین