پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
به‌نظر می‌رسد با اوج‌گیری فشارها برای واگذاری دو باشگاه پرهزینه پایتخت به بخش‌خصوصی و این شایعه که حتی یکی از محورهای مجلس برای طرح استیضاح از وزیر ورزش هم همین موضوع بوده است، بار دیگر این پرونده را در ساختمان اصلی وزارت ورزش به جریان انداخته است. با وجود آنکه یکبار و در همین دولت پروژه واگذاری سرخابی‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی شکست خورد اما به‌نظر می‌رسد دولت بار دیگر عزم خود را برای عملی‌کردن این اتفاق جزم کرده است. جالب اینکه درحالی‌که سازمان خصوصی‌سازی موظف است تا با کار کارشناسی عدد پایه برای واگذاری را اعلام کند، خود وزارت ورزش پیش‌قدم شده و روی آنها قیمت هم گذاشته است.

شعار سال: مازیار ناظمی مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی این وزارتخانه در توییتی از عدد ۵۰۰ میلیارد تومان اسم برد که همین عدد مبنای رسانه‌ها برای واگذاری آنها در نظر گرفته شد. احمدی، معاون فرهنگی این وزارتخانه هم بر تصمیم جدی برای واگذاری تاکید کرد. وی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس و خصوصی‌سازی این دو باشگاه گفت: «قیمت پایه طبق قانون خصوصی‌سازی برای واگذاری این دو باشگاه اعلام شده و مقدمات کار را به وزیر ورزش اعلام کردیم و قرار است گزارش کار به دولت نیز اعلام شود. عزم وزارت ورزش در روند خصوصی‌سازی جدی است و سعی دارد با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و با مشارکت وزارت اقتصاد و براساس کار کارشناسی انجام شده در این زمینه، روند خصوصی‌سازی دو باشگاه صورت بگیرد.»

میرعلی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوص‌سازی اما با احتیاط بیشتری در این مورد صحبت می‌کند چراکه بار قبل در واگذاری آنها شکست خورده است. او در خصوص آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه چرا در دفعات قبل این موضوع به نتیجه نرسید، گفت: «سال ۹۳ و ۹۴ در ۴ نوبت دو باشگاه را به مزایده گذاشتیم، در سه نوبت اول بنا بر دلایلی واگذاری به نتیجه نرسید و در نوبت چهارم همه چیز مهیای واگذاری بود اما هیات سه نفره وزیران، افرادی که برای خرید دو باشگاه اقدام کرده بودند را تایید نکردند و آن مزایده چهارم هم به نتیجه نرسید.»

در آن دوره دولت ناگهان به استناد این نکته که باشگاه‌ها دارای پسوند فرهنگی هستند و به همین دلیل باید درتملک دولت باقی بمانند آنها را از پروسه خصوصی‌سازی خارج کرد. پوری‌حسینی از دولت می‌خواهد قبل از هر اقدامی اول آن مصوبه را پس بگیرد: « هیات دولت باید مصوبه مرداد سال ۹۴ را پس بگیرد تا فرآیند فروش دوباره از سر گرفته شود. به محض اینکه این موضوع حل شود اطلاع‌رسانی خواهد شد. فقط تفاوت شرایط الان و سال ۹۴ این است که رئیس جمهور دستور داده‌اند فرآیند از نو آغاز شود.»

پوری‌حسینی در خصوص اظهارنظر روابط‌عمومی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر قیمت پایه دو باشگاه وعدد ۵۰۰ میلیارد تومان به او تذکر می‌دهد که موضوعی به این حساسی نیاز به کار کارشناسی دارد: «فکر می‌کنم گمانه‌زنی بوده چون هیچ کار کارشناسی در سازمان خصوصی‌سازی صورت نگرفته. احتمالا دوستان پیش‌بینی خودشان را اعلام کرده‌اند ولی این قیمت‌ها استنادی ندارند. »

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه آیا به شخصه به واگذاری دو باشگاه خوشبین است یا خیر، گفت: «اصولا این کار چندان پیچیده نیست، همه‌جای دنیا این مسیر را رفته‌اند و ما خیلی دیرتر از همه درحال طی کردن این مسیر هستیم. برای افکار عمومی فروخته شدن دو باشگاه یک تابو شده است. سخت‌تر از این‌ها را سازمان خصوصی انجام داده است.» اظهارنظر آخر در این پرونده مربوط به علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس است. پروین در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیستید پرسپولیس به سرنوشت کارخانجاتی مثل نیشکر هفت‌تپه و سایر شرکت‌ها که واگذاری ناموفقی داشتند، دچار شود؟ گفت: « اگر این واگذاری صورت گیرد، هم به نفع دولت و هم به نفع دو باشگاه خواهد بود. اهمیت پرسپولیس با این کارخانجات و شرکت‌ها کاملا متفاوت است. باشگاه پرسپولیس نهایتا ۵۰ کارمند دارد، ضمن اینکه اسپانسرها و حامیان مالی از باشگاه حمایت خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند که به سرنوشتی مانند کارخانجات نامبرده دچار شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 7 آذر 97، شماره: 3468517


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
س.ح75
خداکنه این اتفاق بیافته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین