پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در نامه ای به علی لاریجانی خواستار اصلاح قانون خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۹۳۰ تومان شد.رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی در این نامه بر لزوم اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید و عنوان کرده این اقدام در جهت تثبیت خودکفایی در تولید گندم و تداوم امنیت غذایی ضروری است. براین اساس، کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس نتایج بررسی های خود در این زمینه را در گزارش سیاستی شماره ۹۷۰۹۰۱ تحت عنوان «تثبیت خودکفایی در تولید گندم؛ موانع و راهکارها» منتشر کرده است.

شعارسال: کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در نامه ای به علی لاریجانی خواستار اصلاح قانون خرید تضمینی و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۹۳۰ تومان شد.

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس طی نامه ای به علی لاریجانی از عملکرد دولت طی سالهای اخیر در زمینه اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی انتقاد و تاکید کرد: قیمت گندم باید به ۱۹۳۰ تومان افزایش یابد.

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی در این نامه بر لزوم اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید و عنوان کرده این اقدام در جهت تثبیت خودکفایی در تولید گندم و تداوم امنیت غذایی ضروری است. براین اساس، کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس نتایج بررسی های خود در این زمینه را در گزارش سیاستی شماره ۹۷۰۹۰۱ تحت عنوان «تثبیت خودکفایی در تولید گندم؛ موانع و راهکارها» منتشر کرده است.

 نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری که با ۲ ماه تاخیر ۱۴۷۰ تومان (۱۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل) اعلام شده، اعتراض های بسیاری را به دنبال داشته و تعداد زیادی از مسئولان و کارشناسان خواستار اصلاح قانون خرید تضمینی شده اند. منتقدان معتقدند نرخ فعلی ضمن کاهش انگیزه کشاورزان برای کشت گندم، قاچاق این محصول به خارج ازکشور را تشدید می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:6 آذر 97، کدخبر:4469202 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین