پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: هر ساله ۲۴۰ کودک کار و خیابان به بهزیستی معرفی می شود و ما مداخلاتی در این زمینه انجام می دهیم.

شعار سال: مجتبی ناجی اظهار کرد: یکی از خدماتی که اداره بهزیستی به منظور حمایت از افراد در معرض آسیب به خصوص کودکان انجام می دهد؛ کودکانی که به وسیله والدینشان وادار به کسب درآمد و معیشت می شوند.

وی ادامه داد: اداره بهزیستی از طریق تیم مددکاری سعی می کند با بچه های کار و خانواده های آن ها ارتباط برقرار کند و طی یک مصاحبه اولیه به سمت ریشه یابی و حل مسأله حرکت کندمعاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان عنوان کرد: گاهی ناآگاهی خانواده و گاهی عدم توجه خانواده نسبت به عوارض یا تهدیداتی که این کار برای فرزندشان می تواند به دنبال داشته باشد که در این زمینه روشنگری شده و زمینه تحصیل بچه ها را فراهم می کنیم.

وی افزود: موسسه خیریه سرمد تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان اصفهان که 110 کودک کار و خیابانی را شناسایی کرده و کودکان وخانواده هایشان را مورد حمایت های آموزشی و مددکاری قرار می دهدناجی با بیان اینکه مشکلات بهداشتی بچه ها در این موسسه هم بر طرف شده است، گفت: به کمک خیرین و سازمان های دولتی پیگیری شده که مشکلات جسمی و درمانی آن ها رفع شود.

وی اضافه کرد: به منظور اسکان کودکان خیابانی نیز در موسسه سرمد فکر کرده و برای تأمین مسکن آن ها به کمک خیرین برنامه ریزی کرده است و اگر از نظر معیشتی هم نابسامانی هست تحت پوشش خدمات یارانه، کمک هزینه و مستمری های حمایتی که از طرف سازمان بهزیستی و وزارت تعاون ارائه می شود، قرار می گیرند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در سال 240 کودک خیابانی به شکل گزارش های مردمی با خط اورژانس اجتماعی و یا به شکل گزارشات مکتوب از طریق مراجعی مثل نیروی انتظامی و شهرداری به بهزیستی معرفی می شود و ما مداخلاتی انجام می دهیم که اولین قدم آن این است که خانواده را ساماندهی کنیم و اگر امکان حمایت خانوادگی نباشد آن بچه ها به مراکز تحت پوشش بهزیستی هدایت می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صاحب نیوز، تاریخ انتشار 7 آذر 97، کد مطلب: 924431، www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین