پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
بعد از جشن‌های هالووین و کریسمس حالا تور ژانویه نیز به بازار آمده تا به اصطلاح لاکچری‌های وطنی برای گذران تعطیلات کریسمس به کشورهای خارجی سفر کنند.

شعارسال:بعد از جشن‌های هالووین و کریسمس حالا تور ژانویه نیز به بازار آمده تا به اصطلاح لاکچری‌های وطنی برای گذران تعطیلات کریسمس به کشورهای خارجی سفر کنند.

ضرب المثلی است که می‌گوید "هردم از این باغ بری می‌رسد" و این نیم بیت شعر وصف حال این روزهای ماست. بعد از جشن‌های لاکچری کریسمس و هالووین حالا تورهای خارجی برای کریسمس و تعطیلات ژانویه میان برخی به اصطلاح بچه پولدارها رایج شده است. تور کریسمس آن هم به برخی کشورهای همسایه که وجه اشتراکات بسیاری با ما دارند و اساسا جشن کریسمس و تعطیلات ژانویه متعلق به آنها نیست!

البته در کنار این کشورهای همسایه که مقصدتعطیلات ژانویه هستند برخی کشورهای آسیای شرقی نیز مقصد تورهای کریسمس هستند با این تفاوت که قیمت بسیار گزافی را در مقایسه با کشورهای همسایه برای سفر به این کشورها باید پرداخت.

تفاوت دیگر این تورهای لاکچری برای تعطیلات ژانویه در نوع پرداخت است. در حالیکه برای تور کریسمس به کشورهای همسایه تنها پرداخت تمام مبلغ به ریال کافی می‌باشد برای تور کشورهای آسیایی و برخی جزایر علاوه بر پول ملی باید مبلغ گزافی نیز به دلار پرداخت شود! به عنوان مثال برای یک تور کریسمس به شهر پکن برای شش روز باید علاوه بر مبلغ سه میلیون و 790 هزار تومان، 440 دلار نیز پرداخت کرد که به فرض اینکه دلار 10 هزار تومان باشد باید 4 میلیون و 400 هزار تومان ناقابل پرداخت کرد که در مجموع با قیمت دلار ده هزار تومانی 8 میلیون و 180 هزار تومان می‌شود.

البته این تنها یکی از تورهای به نسبت ارزان کشورهای آسیای شرقی برای تعطیلات کریسمس است و بسیاری دیگر از کشورهایی که مقصد تور تعطیلات ژانویه هستند مبالغ گزاف‌تری نیاز دارند. چنین تورهایی در حالی وجود دارد که یکم دی ماه همزمان با شروع سال جدید میلادی و تعطیلات ژانویه در ایران تعطیل نیست و کسانی که برای این مسافرت‌ها حاضر می‌شوند قطعا ژن‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند برای یک سفر هفت روزه مبالغی بالای ده میلیون تومان را بپردازند!

نکته جالب این تورهای لاکچری نیز این است که تمامی هتل‌هایی که برای تعطیلات ژانویه توسط تورها رزرو شده‌اند بدون ناهارو شام هستند و تنها محل استراحت مسافران می‌باشند و باید مسافرین لاکچری این تورها مبالغ گزافی نیز بابت ناهارو شام در این کشورها بپردازند. اگرچه از قدیم گفته‌اند "دارندگی و برازندگی" اما باید دید چرا باید فرهنگ غربی این چنین به فرهنگ ما هجمه وارد کند که برخی‌ها برای تعطیلات ژانویه که معنایی برای ما ندارد به دنبال تور باشند تا آژانس‌های هواپیمایی نیز این چنین خدماتی را ارائه دهند؟

اینکه در شرایط فعلی کشور برخی‌ها این چنین ارز را از کشور خارج می‌کنند در حالیکه بسیاری از نقاط زیبای ایران را ندیده‌اند شاید ربطی به دارندگی و برازندگی نداشته باشد و همان غرب زدگی و تهاجم فرهنگی باشد که سالیان سال است به آن اشاره می‌شود اما به جای درمان روز به روز نیز وضعیت آن حادتر می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار10 آذر 97، کدخبر: 1433904، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین