پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۸
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که بانک های این کشور بین سیاست های تحریمی واشنگتن و اتحادیه اروپا در حمایت از برجام به دلیل تضاد حقوقی در اجرای تحریم ها سردرگم هستند.
شعارسال: روزنامه واشنگتن اگزماینر در گزارشی از سردرگمی بانک های آمریکایی در اجرای دستورالعمل های وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون تحریم ها علیه ایران خبر داد.

به نوشته این روزنامه، تاثیرات جانبی خروج آمریکا از برجام بدون هماهنگی اتحادیه اروپا باعث به وجود آمدن نگرانی هایی در بانک های آمریکایی شده است.

بر این اساس، علت نگرانی یادشده این است که بانک های اروپایی به دلیل تداوم حضور اتحادیه اروپا در برجام، هنوز به تعامل با ایران ادامه می دهند و بانک های آمریکایی براساس ضوابط مربوط به تحریم ها علیه تهران مجبور به توقیف اموال این بانک های اروپایی هستند.

از سوی دیگر، به دلیل اعمال قانون انسداد از سوی اتحادیه اروپا در راستای حمایت از برجام، بانک ها از توقیف اموال شرکت ها در تبعیت از تحریم های واشنگتن علیه ایران منع شده اند و این امر باعث می شود بانک های آمریکایی نگران روبرو شدن با شکایت های جدی در اروپا باشند.

«هال ارن» مشاور پیشین تحریم در اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفت که بانک های آمریکایی ممکن است با شکایت هایی از سوی اروپایی ها روبرو شوند که موفق خواهد بود.

براساس گزارش واشنگتن اگزماینر، این موضوع سبب شده بسیاری از بانک های آمریکایی که با شرکت های اروپایی تعامل مالی دارند، از وزارت خزانه داری آمریکا دستوری بخواهند که اجازه رد تراکنش های مربوط به شرکت هایی که ممکن است هدف تحریم باشند را بدهد.

ارن همچنین تاکید کرد که پیروز شدن یک شاکی اروپایی در شکایت علیه بانکی آمریکایی که اموال شرکت اروپایی دارای مراوده تجاری با ایران را توقیف کرده، به معنای شکست تحریم های آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال جاری کشورش را از برجام خارج کرده و دستور بازگشت تحریم ها علیه ملت ایران را صادر کرد.

در طرف مقابل، اتحادیه اروپا قانون انسداد را احیا کرد که براساس آن شرکت ها یا بانک هایی که از تحریم های آمریکا تبعیت کنند مورد تحریم و شکایت این اتحادیه قرار می گیرند.

اتحادیه اروپا همچنین در حال ایجاد سازوکار ویژه مالی موسوم به SPV است که با هدف تسهیل تعامل مالی شرکت های اروپایی با ایران بدون آسیب دیدن از تحریم های واشنگتن طراحی شده و به گفته مقام های اروپایی تا اوایل سال آینده میلادی راه اندازی می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر 1397 ، کدخبر: 83124458 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین