پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه با انتقال آب کاسپین و به دنبال آن، نمک زدایی ازآن و انباشت نمک درهرمنطقه ای، شرایط اکوسیستم منطقه نابود می شود، گفت: باید کارشناسی شود که امکان، تجهیزات و هزینه نمک زدایی را داریم؟ که درغیراینصورت، خسارت به محیط زیست جبران ناپذیر است.

شعارسال: نماینده آستانه اشرفیه با بیان اینکه با انتقال آب کاسپین و به دنبال آن، نمک زدایی ازآن و انباشت نمک درهرمنطقه ای، شرایط اکوسیستم منطقه نابود می شود، گفت: باید کارشناسی شود که امکان، تجهیزات و هزینه نمک زدایی را داریم؟ که درغیراینصورت، خسارت به محیط زیست جبران ناپذیر است.

محمد قربانی با اشاره به صحبت هایِ رئیس جمهور درباره انتقال آب دریاچه کاسپین اظهارکرد: بحث انتقال آب دریای کاسپین به مناطق مختلف کشور، از جمله کویر سمنان ومناطق فلات قاره ای و مرکزی ایران، از زمان آقای هاشمی وخاتمی و احمدی نژاد نیز مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه بحث های کارشناسی متفاوتی در اینباره انجام شد و هم اکنون در کشور مخالفان و موافقانی دارد، افزود: ما ایران اسلامی را به عنوان یک کشتی و یک سرزمین یکپارچه می بینیم و به هر حال آبادانی، عمران و اشتغال و توسعه را در همه جا، به صورت عدالت محور می خواهیم.

نماینده آستانه اشرفیه درمجلس گفت: درمورد اینکه انتقال آب کاسپین، برای نقاط مرکزی ایران درست یا منطقی باشد، حرف و حدیث های متفاوتی به میان آمد، اما نظر بنده این است که با انتقال آب کاسپین به سمنان، آب آن کم نخواهد شد.

قربانی با اعلام اینکه اگر شعار بدهیم که دریاچه ی کاسپین هم مثل دریاچه ی ارومیه می شود و آبش برباد می رود و یا خشک می شود اینطور نیست، تصریح کرد: چون به هر حال ورودی دریاچه کاسپین، توسط رودهای اطراف از جمله ولگا، به قدری است که با انتقال این آب، دریاچه خشک نمی شود.

وی با بیان اینکه شیب دریای کاسپین به سمت ایران است و بر فرض هم اگر برداشتی از آن شود این دریا خشک شدنی نیست، افزود: من مخالف انتقال آب کاسپین هستم نه برای اینکه می گویند آب دریا کم می شود بلکه نگاه کارشناسانه من فراتر از این حرف هاست.

نماینده آستانه اشرفیه گفت: دلیل مخالفتم این است که اگر ما بخواهیم آب کاسپین را به سمنان انتقال دهیم، نمک زدایی باید کجا صورت بگیرد؟

قربانی عنوان کرد: اگر این نمک زدایی در آب دریا در شمال، انجام شود قطعا این نمکِ انبار شده در سواحل دریا، می تواند طبیعت باقی مانده در شمال کشور را به نابودی بکشاند.

وی با تصریح بر اینکه اگر نمک زدایی را در سمنان هم انجام دهیم، یک تغییرات ژئوپولیتیکی جغرافیایی در منطقه به وجود می آورد، افزود: این کار شرایط محیط زیستی آنجا را هم صد در صد از بین خواهد برد.

نماینده آستانه اشرفیه گفت: نگاه ما این است که نباید انتظار داشته باشیم با انتقال آب، شرایط اکوسیستم منطقه ی شمال یا سمنان را از بین ببریم و این، یک بحث جدی است؛ نه اینکه بگوییم آب دریا کم می شود چون آب دریا هیچوقت کم نمی شود.

قربانی با اعلام اینکه انتقال آب کاسپین، مشکلات طبیعی وجغرافیایی از نظر شرایط محیط زیستی به وجود می آورد که جبران ناپذیر هم خواهد بود، بیان کرد: حتی اگر بخواهند آب را انتقال دهند و مشکلات نمک زدایی را بر طرف نمایند، چگونه می خواهند این مشکل را حل کنند؟ و آیا امکان پذیر است و سیستم و هزینه آن را دارند؟

وی با بیان اینکه نباید جهت آبادکردن یک ده، فضایی را از بین ببریم و مصیبت های جبران ناپذیر به بار بیاوریم، افزود: قطعا باید این موضوع، کارشناسی شود و این کار در بسیاری از کشورهای دنیا، مانند آمریکا، فرانسه و بلژیک هم اتفاق افتاده است.

نماینده آستانه برلزوم اندیشیدن برای عمران و آبادانیِ ایران مبتنی بر واقعیت ها، کارشناسی و آینده نگری تاکید کرد وگفت: بنده نمی دانم که در این خصوص چقدر کارشناسی صورت گرفته است و جایی ندیدم که کارشناسی صورت گرفته باشد.

قربانی اعلام کرد: کسانی که متقاضی این کار هستند، در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، با مشاورین کار کارشناسی انجام و به ما اطلاع دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری رویداد گیلان، تاریخ انتشار:19 آذر 1397 ، کدخبر:22806 ،www.rooydadegilan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
س.ح75
خوب شما با علم به این که اینکار به کشور اسیب میزنه باز دارید این پزوژه روانجام میدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین