پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه برای اجرای انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 98 در نظر گرفته شده است.

شعارسال: احمد همتی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: رایزنی های اولیه با سرمایه گذاران برای اجرای انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه ای که با حضور استاندار سمنان و موثران این استان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نظر مثبت رئیس مجلس در خصوص انتقال آب خزر را مورد اشاره قرار داد و افزود: جلسه ای با نمایندگان استان های شمالی و نمایندگان استان سمنان با حضور لاریجانی در آینده نزدیک برگزار می شود.

وی تصریح کرد: فضا در حال حاضر برای اجرای طرح انتقال آب خزر مناسب است و برگزاری جلسه مشترک نمایندگان دو استان می تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

همتی خاطر نشان کرد: استانداری سمنان برای برگزاری این رویداد مهم از افراد و بخش های شرکت کننده دیگر در این همایش دعوت برای حضور به عمل خواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: باید کارگروهی به منظور شناسایی و جذب سرمایه گذار اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران ایجاد شود.

رئیس جمهوری سیزدهم آذر 97 در سفر به استان سمنان ابراز داشت، از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به استان سمنان حل شده و اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز ایران و استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاهی مجوزهای لازم را صادر کند و کارهای مطالعاتی این اقدام انجام شده است.

به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.

سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204لیتر برثانیه است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 13دی 97، کدخبر:83157296 www.irna.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
آیا انتقال خزر واقعا مشکل رو حل میکنه که این همه ام داستان درست شده بابتش ؟ این راهکار راهکار درستیه عقلانیه شدنیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین