پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
فرماندار شهرستان رشت گفت: در سالجاری میزان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۹۸ پروژه عمرانی در شهرستان رشت اختصاص یافته است.

شعار سال: میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای اداری فرمانداری، انقلاب اسلامی را مبدع نظام نوینی مبتنی بر مردم سالاری دینی در سطح جهان دانست و اظهار کرد: این انقلاب، در طول چهار دهه گذشته، به دلیل تضاد منافع با استکبار جهانی با سلسله و زنجیره‌ای از توطئه‌ها مواجه شد که تحریم و فشار اقتصادی شدید، آخرین حلقه این زنجیره بوده و ملت ما در حال حاضر در عرصه یک جنگ همه جانبه اقتصادی با سلطه جهانی و استکبار قرار دارد.

وی افزود: شرایط کنونی اقتضا می‌کند که تمامی کارگزاران نظام در همه سطوح و رده‌ها با رویکرد و نگاه به عرصه جنگ اقتصادی، برنامه ریزی کرده و تلاش و اهتمام کافی را در این خصوص داشته باشند.

مومنی‌زاده کشاورزی، گردشگری و صنعت را از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان رشت دانست و گفت: با توجه به همسایگی با کشورهای آسیای میانه و وجود منظقه آزاد در استان گیلان، می‌توانیم بگوییم در عرصه بازرگانی و تجارت خارجی هم ظرفیت خوبی داریم.

وی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ضامن خروج از نوسانات و فشارهای خارجی دانست و گفت: تحقق این امر، منحصر به مسئولان ملی و استانی نیست بلکه در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها نیز همه مسئولین باید در تحقق این مهم، گام‌های موثری برداشته و در عین حال از مشارکت و همراهی مردم نیز بهره ببرند.

فرماندار شهرستان رشت، کشاورزی را نخستین رکن اقتصادی شهرستان رشت خواند و بیان کرد: همه مسئولین ذیربط، باید در حمایت از کشاورزی و توسعه رشته‌های مختلف آن و همچنین افزایش عملکرد و سطح، تلاش کرده و نخستین قدم در این حوزه، مدیریت منابع آب است که اگر مسئولانه و متعهدانه به اجرا در نیاید، مشکلات و خسارات بسیاری را متوجه کشاورزان خواهد کرد.

مومنی‌زاده، همچنین به لزوم رفع مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل، توجه به مقوله گردشگری در جهت ایجاد فرصت اشتغال، افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت مردم، پیگیری امور مربوط به تسهیلات خوداشتغالی در بحث روستایی، تسهیلات فراگیر و مشاغل خانگی، توجه به بحث اشتغال به عنوان اولویت نظام و دولت و کسب مهارت آموزی در جهت رفع این معضل اجتماعی تاکید کرد.

وی وظیفه دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران دولت را در شرایط سخت کنونی جامعه، کاهش آلام و سختی‌های مردم با عملکرد شایسته و مدیریت صحیح دانست و تصریح کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و جمهوری اسلامی، شایسته تکریم هستند و این مهم باید در مورد خانواده شهدا و ایثارگران بطور ویژه اعمال شودمومنی‌زاده بیان کرد: آسان سازی و گره گشایی از کار مردم، حضور در بین مردم، پاسخ اقناعی توام با خوشرویی با مردم، برنامه محوری و هدف گزاری در انجام امور و پرهیز از روزمرگی و آمادگی شبانه روزی برای کار و خدمت، می‌تواند در شرایط فعلی از آلام مردم کاسته و رضایتمندی را ارتقا دهد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر توجه توامان بر دو امر توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها، انجام خدمات اساسی و زیربنایی همزمان با رسیدگی به امور روزمره مردم، افزود: هیچ یک از این امور بر دیگری مقدم نیست و باید به موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرندوی تمامی دستگاه‌ها را به حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری، با توجه به امکانات و اعتبارات محدود دولت، فراخواند و افزود: باید دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که نهایت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عمل آید و شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دستگاه‌هایی که دارای امکانات و تسهیلات هستند، با حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه شهرستان، اهتمام بیشتری ورزند.

مومنی‌زاده با توجه به نزدیکی فصل زمستان، خواستار شتاب بیشتری در ارائه خدمات عمرانی شد و اظهار کرد: در سالجاری میزان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۹۸ پروژه عمرانی در شهرستان اختصاص یافته است که تعداد ۵۵۴ پروژه مربوط به طرح‌های عمرانی روستایی و ۱۴۴ پروژه هم در قالب طرح‌های عمرانی شهری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان، تاریخ انتشار 20 آذر 97، کد مطلب: 22722، www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین