پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی با اشاره به شایع‎ترین علت درد در افراد بالغ گفت: آرتروز فقط به دلیل افزایش سن بوجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که شایع‌ترین علت آن شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.

شعار سال:

کامران بدیع زاده درباره آرتروز زانو، گفت: استئوآرتریت یا آرتروز زانو شایع‎ترین علت درد در افراد بالغ است که بیشتر از 10درصد بالغین از آن رنج می‎برند. این بیماری با درجات گوناگون از محدودیت عملی، کاهش سطح فعالیت و کیفیت زندگی همراه است.

وی افزود: شایع‌ترین مفاصل مبتلا به ترتیب زانو، مفصل ران یا هیپ و انگشتان دست است.البته اکثر بیماران از درد در سایر مفاصل مثل ستون فقرات نیز شکایت دارند.

فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی، عنوان کرد: استئوآرتریت نه تنها باعث ناتوانی فرد از نظر حرکتی ‎می‌شود بلکه عواقب بسیار متعددی در زمینه مشکلات روحی روانی مثل از بین رفتن شادابی و اختلال در خواب را نیز به بیمار تحمیل می‎کند.

بدیع زاده با بیان اینکه استئوآرتریت با تخریب و از بین رفتن غضروف مفاصل مشخص می‎شود، یادآور شد: این مسئله باعث ایجاد التهاب در مفاصل یا همان آرتریت می‎شود.

وی افزود: دلایل متعدد از قبیل آسیب‌ها و شکستگی‌های داخل مفصلی، آرتریت‌های التهابی- عفونت، انحرافات مکانیکی مانند زانوهای پرانتزی و ضربدری و افزایش وزن از دلایل بروز آرتروز زانو شناخته شده است.

بدیع زاده تصریح کرد: برخلاف عقیده عمومی آرتروز صرفا به دلیل افزایش سن بوجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که از شایع‌ترین علت ایجاد آن در جوانان شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 29اردیبهشت1395، کد مطلب  106041  : www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین