پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی گفت که غرب به دنبال کشورهایی است که در تصمیم گیری استقلال ندارند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، امفکتو معاون وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی در ادامه سفر خود به سوریه، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به حمایت کشورش از حل بحران سوریه بدون دخالتهای خارجی، بر اهمیت توقف حمایت برخی از کشورها از گروههای تروریستی در سوریه تاکید کرد.

بشار اسد گفت که استفاده از تجربه آفریقایی جنوبی در سطوح مختلف بسیار مهم است، زیرا آنچه سالها پیش در این کشور اتفاق افتاده است اینک ولو به صورت مختلف در سوریه رخ می دهد.

وی افزود غرب شریک نمی خواهد بلکه کشورهایی وابسته می خواهد که در تصمیم گیری مستقل نباشند.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت نقش کشورهای عضو گروه بریکس از جمله آفریقای جنوبی در ایجاد توازن در روابط بین المللی و جلوگیری از هیمنه غربی و تلاشهای مداخله جویانه در امور داخلی دولتها تاکید کرد.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد و فیصل مقداد معاون وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.

امفکتو روز گذشته نیز در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه بر حمایت آفریقای جنوبی از حل سریع بحران سوریه و آمادگی این کشور برای ارائه همه کمکهای ممکن برای تحقق این هدف تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایت تاریخی سوریه از مبارزه مردم آفریقای جنوبی، بر حمایت کشورش از تلاشهای صورت گرفته برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه از طریق خود مردم این کشور و بدون دخالت خارجی به گونه ای که تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه حفظ شده و ثبات به آن باز گردد تاکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1395، کدخبر: 1079747: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین