پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
یکی ازمراجع عظام تقلید با بیان اینکه درهای کشور به روی واردات بی‌حدوحساب که تولید داخلی را زمین‌گیر می‌سازد بسته شود، گفت: ‌در غیر این صورت هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند.

شعار سال:

همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث ظهر امروز در مشهد آغاز به کار کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی خطاب به این همایش پیامی صادر کرده است که متن آن به این شرح است: انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب‌هایی که در جهان رخ داده است ویژگی خاصی دارد زیرا انقلابی بود خودجوش و اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران به پا خاستند و به نظام وابسته پیشین پایان بخشیدند و در یک همه‌پرسی در روز 12 فروردین سال 58، 98 درصد جمعیت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند، ازاین‌جهت انقلاب نه حزبی بود که اقلیتی بر اکثریت حکومت کنند و نه انقلابی بود که از خارج طراحی شده باشد.

از یک‌جهت نظام جمهوری اسلامی از هر نوع پیوند اقتصادی که سیادت و عزت ملت را حفظ کند استقبال کرده ولی از اقتصاد وابسته پیوسته پرهیز می‌‌کند.

این پیام ادامه می‌دهد: غرب استعمارگر سخت به وحشت افتاد و به عناوین گوناگون درصدد زمین‌گیر کردن نظام برآمده و برای تضعیف نظام و یا نابودی آن از راه‌های گوناگون وارد شده و با تحریک قومیت‌های مختلف و یا تحمیل جنگ نابرابر آغاز به کار کرده و اخیراً از طریق محاصره اقتصادی و تحریم‌های بی‌رحمانه به جنگ با نظام برخاسته است.

آیت الله سبحانی در این پیام با بیان اینکه حصر اقتصادی در زندگی ما اثرگذار است ولی برای مقابله با آن راهی جز اقتصاد مقاومتی نیست، تأکید می‌کند: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بر بهره‌گیری از منابع طبیعی و نیروهای داخلی تکیه نموده تا نیازهای ملت را برطرف سازد، مسلماً این طرح عالمانه برای خود خطوط و شرایطی دارد که در بیان رهبر انقلاب کاملاً توضیح داده شده است که اگر دولت و مجلس بر اجرای آن اهتمام ورزند مشکل بیکاری و تورم روزافزون به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند و تولیدات داخلی جای واردات خارجی را می‌گیرد.

البته در این شرایط حساس ملت عزیز و سرفراز هم وظیفه دیگری دارند و آن اینکه در برنامه زندگی خود تجدیدنظر کنند و از زندگی اشرافی و اسراف‌کاری بی‌حدوحساب دوری جسته و به زندگی آبرومندانه اکتفا ورزند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سخن امیرمومنان، علی (ع) مبنی بر اینکه یکی از صفات پرهیزکاران میانه‌روی در پوشش معرفی شده و می‌فرماید: «و ملبسهم الاقتصاد»، همایش اقتصاد مقاومتی در نگاه قرآن و حدیث را راهگشای تغییر سبک زندگی برمی‌شمارد و می‌افزاید: این کنگره که به نام «همایش اقتصاد مقاومتی در نگاه قرآن و حدیث» در کنار مرقد ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء برگزار می‌شود می‌تواند راه گشا باشد اما با دو شرط؛ نخست آنکه درهای کشور به روی واردات بی‌حدوحساب که تولید داخلی را زمین‌گیر می‌سازد بسته شود و در غیر این صورت هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند.

این مرجع تقلید دومین شرط راهگشایی این همایش را ملت ایران می‌داند که در برنامه زندگی خود تجدیدنظر کرده و صرفه‌جویی را پیشه خود سازند و مطمئن باشند که فتح قله‌های بلند اقتصاد بدون اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

آیت الله سبحانی در پایان پیام خود به تمام دست‌اندرکاران این همایش سلام و درود فرستاده و موفقیت گسترده همگان را در پیشبرد این آرمان مقدس خواستار است و از دوست صمیمی خود جناب حجت‌الاسلام آقای خیرآبادی که وسیله خیری برای نگارش این پیام شده، تشکر نموده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 30اردیبهشت1395، کد مطلب: www.tasnimnews.com 1079495


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین